ارائه راهکارهای مدیریت مصرف  برق در بخش صنایع

ارائه راهکارهای مدیریت مصرف برق در بخش صنایع

از صدای مرکز سمنان به روی آنتن رفت؛

ارائه راهکارهای مدیریت مصرف  برق در بخش صنایع

راهکارهای آموزشی مدیریت مصرف برق در بخش صنایع، در ششمین قسمت برنامه رادیوئی پرتو از صدای مرکز سمنان ارائه گردید.

مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان در این برنامه بااشاره به این که ۶۰ درصد برق مصرفی صنایع، صرف موتورهای الکتریکی می گردد گفت: تقریبا نیمی از انرژی الکتریکی عرضه شده به صنایع را موتورهای بیش از یک اسب بخار مصرف می کنند.

سید بهروز کسائیان بیان داشت: موتورهای الکتریکی به دلیل آلودگی محیط کار، وجود استهکاک و عوامل محیطی مانند رطوبت و دما فرسوده شده و به تعمیر و نگهداری دوره ای نیاز دارد و همچنین این عوامل موجب کاهش عمر مفید موتورها شده و سبب پایین آمدن بازدهی آنها می گردد.

وی با اشاره به این که استفاده از موتورهای پربازده در بلند مدت ، می باید محل استقرار موتورها به گونه ای باشد که گرمای حاصل از آنها به آسانی تهویه شود افزود:  بررسی مقدار توان راکتیو و در صورت نیاز طراحی و نصب خازن مناسب در کنار مصرف کننده های مجهز به موتور، نگهداری و تعمیرات به موقع و بازدید دوره ای به منظور حفظ بازدهی موتورها، به حداقل رساندن استهکاک سیستم های مکانیکی متصل به موتور و خاموش نمودن آنها در ساعات اوج بار ، از جمله عوامل موثر در راندمان صحیح موتورهای الکتریکی به شمار می روند.

لازم به ذکر است: در بخش گزارشی این برنامه پیرامون عوامل موثر در مدیریت بهینه مصرف برق شامل؛ بهره گیری از نور طبیعی روز ، استفاده از رنگ های روشن برای رنگ آمیزی فضای داخلی ساختمان و همچنین جایگزین نمودن لامپ های LED و SMD به جای لامپ های پرمصرف رشته ای گفت وگوی مردمی صورت گرفت.

خاطرنشان می سازد: گزیده اخبار صنعت توزیع برق استان توسط"ریحانه عامری" از کارشناسان این شرکت ، از دیگر بخش های این برنامه است که به سمع شنوندگان رسید.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یک شرکت در شهر سمنان می باشد

      نظرات