افزایش کشتیهای کشتیرانی جمهوری اسلامی به ۱۷۲ فروند

افزایش کشتیهای کشتیرانی جمهوری اسلامی به ۱۷۲ فروند

www.BanaNews.irدبیر چهارمین همایش ملی صنایع فراساحل گفت:مجموع کشتیرانی های کشتیرانی جمهوری اسلامی ۱۶۵ فروند است که این تعداد در سال جاری ۱۷۲ فروند افزایش می یابد

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نوید عباسپور در چهارمین همایش ملی صنایع فراساحل با اشاره به اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ۹۵ درصد کشتی‌های ایران را در اختیار دارد، اظهار داشت: در سال ۸۹ مبلغ ۸۰ میلیارد تومان در توسعه سواحل و احداث موج‌شکن‌ها هزینه شد این رقم در سال جاری هم ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

عباسپور برنامه ارتقای ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر از ۱۳۰ میلیون تن به ۱۴۰ میلیون تن در سال را مورد توجه قرار داد و افزود:‌ در حوزه فعالیت‌های اکتشاف و بهره‌برداری دریایی، فعالیت‌هایی نظیر هیدروگرافی، سالویج و از این قبیل در آبهای کشور انجام می شود.

دبیر چهارمین همایش ملی صنایع فراساحل با اشاره به فعالیت تخصصی شرکت‌های داخلی در صنایع فراساحل و دریا اظهار داشت: هم اکنون شرکت دریایی تایدواتر در حال بیرون کشیدن شناور دو هزار و ۵۰۰ تنی مویرا از اعماق آب‌های خلیج فارس است که نشان از ورود تخصصی شرکت‌های ایرانی در این حیطه دارد.

عباس‌پور سپس درباره اقدامات انجام شده برای توسعه روابط قطبهای علمی و عملیاتی صنعت گفت: دانشگاه صنعتی شریف به عنوان نخستین دانشگاه که در حوزه صنایع دریایی فعال شد و همچنین در سال ۱۳۶۴ با برگزاری دوره‌ای ویژه، گروهی از کارشناسان مکانیک به کارشناسی ارشد صنایع دریایی ارتقاء یافتند.

دبیر چهارمین همایش ملی صنایع فراساحل با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی شریف به عنوان قطب صنایع دریایی پذیرفته شده است، گفت: دومین دوره مسابقه ملی شناورهای هوشمند هم‌اکنون در حال انجام است.

 

 

    نظرات