آغاز عملیات احداث خط دو مترو از سمت غرب اصفهان/طرح جامع ساماندهی ناژوان بازنگری می‌شود

آغاز عملیات احداث خط دو مترو از سمت غرب اصفهان/طرح جامع ساماندهی ناژوان بازنگری می‌شود

شهردار اصفهان از آغاز عملیات احداث خط دو مترو از سمت غرب اصفهان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فعالیت از دو نقطه برای خط دو مترو اصفهان و اتصال دو خط یک و دو مترو به یکدیگر اتفاق بزرگی در بخش حمل ونقل است.

قدرت الله نوروزی صبح امروز_پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» اظهار کرد: اردیبهشت اصفهان روزهای زیبایی دارد و بهشتی دیدنی است در این ماه مسافران زیادی در این شهر زیبا حضور دارند.

وی افزود: یکی از عواملی که باعث می‌شود بسیاری از مسافران این شهر را انتخاب کنند وجود زاینده رود است که امیدواریم آب به صورت دائمی در آن جاری باشد، زیرا ثابت شده وجود زاینده رود می‌تواند اصفهان را شاداب‌تر و در شهروندان شور و نشاط ایجاد کند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: برای مردمی که هر غروب و در طول روز در حاشیه زاینده رود تردد می‌کنند، وجود آب در بستر این رودخانه امیدبخش است که امیدواریم این شادی، شور و نشاط در شهر باقی بماند.

شهردار اصفهان با اشاره به نشست خبری روز گذشته خود با اصحاب رسانه تصریح کرد: روز گذشته در نشست خبری چهار ساعته‌ای که با خبرنگاران داشتیم، مباحث بسیار خوبی مطرح شد و خبرنگاران با سوالات خود دغدغه‌های مردم را انعکاس دادند.

وی خاطرنشان کرد: تعامل مدیریت شهری و خبرنگاران می‌تواند برای کسب اطلاع از نقطه نظرات مردم به شهرداری کمک کند، از این رو در این فرصت خبرنگارانی که روز گذشته در این نشست حضور داشتند، سوالات خود را مطرح کردند و ما را در جریان بسیاری از مسائل قرار دادند تشکر می‌کنم زیرا از این همکاری‌ها می‌توان استفاده‌های خوبی برای بهبود وضعیت شهر کرد.

نوروزی ادامه داد: با تعامل رسانه‌ها و شهرداری به طور حتم شهر خلاقانه‌تر و ارزان ‌تر اداره می‌شود و کیفیت ارائه خدمات به مردم  افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این روزها «کارگران در شهر مشغول کار» هستند گفت: خوشبختانه فضاهای عمرانی شهر فضایی زنده است. تقاطع‌های غیرهمسطح در حال ساخت بوده، اجرای پروژه‌های نیمه کاره فعال شده و خط دو مترو به صورت کار دو شیفته در حال احداث است.

دریافت اوراق مشارکت برای خط دو مترو

شهردار اصفهان با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در اختیار متروی اصفهان قرار گرفت افزود: امسال نیز مشابه این اقدام را انجام خواهیم داد تا در آینده نزدیک خط دو مترو از سمت غرب اصفهان نیز آغاز شود و فعالیت برای احداث خط دو از دو جبهه کاری انجام شود.

وی تاکید کرد: فعالیت از دو نقطه برای احداث خط دو مترو در اصفهان و اتصال دو خط یک و دو به یکدیگر اتفاق بزرگی در بخش حمل ونقل است.

نوروزی با بیان اینکه ارتقای بخش حمل ونقل عمومی برای شهرداری اصفهان بسیار حائز اهمیت است گفت: با ارتقای حمل ونقل عمومی می‌توان ترافیک و آلودگی هوا را کاهش و ایمنی را افزایش داد همچنین شهر را برای شهروندان زیست‌پذیر کرد.

وی در پاسخ سئوال یکی از شهروندان ساکن غرب خیابان امام خمینی که در خصوص برداشتن پل عابر پیاده حدفاصل میدان جمهوری اسلامی تا بزرگراه خرازی گلایه داشت گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد طی دو دهه اخیر در این محل هیچ پل عابر پیاده‌ای وجود نداشته است و با توجه به عرض کم پیاده‌روهای این مسیر حتی امکان احداث پل وجود ندارد.

توجه به ایمنی ساختمان‌های شهر

شهردار اصفهان در خصوص سئوالی پیرامون ضوابط آتش نشانی برای ساختمان‌های چند طبقه و ساختمان‌هایی که سال‌های قبل احداث شده، اظهار کرد: مقررات ملی ساختمان مهندسان ناظر را موظف کرده است تا هنگام ساخت و ساز نظارت لازم را داشته باشند تا استانداردهای ایمنی رعایت شود.

وی تصریح کرد: برای ساختمان‌های بیش از چهار طبقه علاوه بر رعایت مقررات ملی ساختمان و نظارت ناظران باید استعلام از سازمان آتش نشانی نیز انجام شود.

نوروزی با تاکید بر لزوم رعایت استانداردها در ساخت و ساز ساختمان‌های شهر گفت: برای ساختمان‌های تجاری و اداری نیز باید ضوابط و مقررات رعایت شود، زیرا می‌خواهیم شهری ایمن داشته باشیم.

وی ادامه داد: در خصوص ساختمان‌هایی که پس از گذشت چند سال از ساخت هنوز پایان کار دریافت نکرده‌اند، باز هم سازمان آتش نشانی کار نظارت، کنترل و صدور مجوز را انجام خواهد داد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه هر چه به سمت جلو حرکت می‌کنیم، باید رعایت ضوابط و مقررات بیشتر مورد توجه قرار گیرد افزود: حوادث اخیر در استان‌های خوزستان، لرستان و کرمانشاه بر اثر سیل و همچنین حادثه پلاسکو  زنگ خطری بود تا مدیریت بحران را جدی بگیریم و استانداردها را دقیق‌تر رعایت کنیم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود شهروندان به ایمنی ساختمان‌ها توجه بیشتری داشته باشند تا شهر در برابر وقوع حوادث ایمن باشد.

نوروزی در خصوص آسفالت شهرک آذرانی در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اظهار کرد: این شهرک در بخش‌های خدماتی، ترافیکی و عمرانی با مشکلاتی مواجه بود از این رو در پایان سال گذشته اقداماتی در این راستا انجام شد و امروز خوشحالیم که مردم از اقدامات انجام شده راضی هستند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم افزایش قیمت قیر، در ماه‌های ابتدایی امسال نسبت به آسفالت معابر این شهرک نیز اقدام می‌شود.

همراهی شهروندان در آزادسازی‌ها، توسعه و آبادانی در شهر

شهردار اصفهان در پاسخ به سئوال شهروندی که در خصوص آزادسازی و آسفالت حدفاصل میدان شهید فهمیده تا خیابان فرسان گلایه داشت گفت: تا کنون بالغ بر شش میلیارد تومان در این مسیر برای آزادسازی هزینه شده و ۱۱ میلیارد تومان دیگر نیز برای اتمام آزادسازی آن اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه مذاکراتی با مالکان پلاک‌های واقع در مسیر انجام شده است تاکید کرد: برای آزادسازی‌ها و تعریض گذرها، شهرداری نیازمند همراهی و مساعدت شهروندان است تا توسعه و آبادانی در شهر محقق شود.

نوروزی ابراز امیدواری کرد: امسال این خواسته شهروندان تحقق و مسیر این گذر آزادسازی شود تا شاهد رفع دغدغه شهروندان ساکن در خیابان مصلی باشیم.

وی در خصوص تبدیل کوچه شهید تقی‌زاده واقع در خیابان سروش به بن بست‌ که مورد انتقاد یکی از شهروندان ساکن در این کوچه بود گفت: شهرداری موظف است بر اساس ضوابط شهرسازی و طرح تفصیلی ابلاغ شده، شهر را توسعه دهد و هر جا طرح تفصیلی اجازه داده باشد شهرداری مانعی ایجاد نخواهد کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه انتهای کوچه شهید تقی‌زاده قطعه زمینی متعلق به چند مالک چندین سال رها بوده است اظهار کرد: بن‌بست بودن این کوچه واقعیت ندارد. نکته مهم این است که یک پلاک ساخته نشده در انتهای بن بست قرار داشته که با توجه به ساخته نشدن آن، ساکنان از طریق آن عبور و مرور می‌کردند البته در صورت توافق همسایگان با مالکان این پلاک در خصوص اصلاح بدنه اقداماتی انجام خواهد شد.

احداث دو گذر برای خیابان باغ فردوس برای کاهش ترافیک

نوروزی در خصوص ساماندهی خیابان باغ فردوس در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: این خیابان دو هزار متر طول دارد که ۶۰۰ متر آن در منطقه ۱۳ و ۱۴۰۰ متر در منطقه ناژوان قرار دارد و در سال گذشته لکه‌گیری این خیابان انجام شده و در سال‌جاری آسفالت خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری دو گذر برای خیابان باغ فردوس احداث خواهیم کرد تا فشار ترافیکی آن کاهش پیدا کند.

بازنگری طرح جامع ساماندهی ناژوان

شهردار اصفهان با بیان اینکه در صدد «بروزرسانی طرح جامع ساماندهی ناژوان» هستیم افزود: این اقدامات انجام خواهد شد تا از ناژوان به عنوان سرمایه بزرگ برای شهر پاسداری کنیم و اجازه ندهیم این منطقه زیبا دستخوش اتفاقات ناگوار شود.

وی ادامه داد: طرح جامع ساماندهی ناژوان در مراجع مختلف از جمله شهرداری، راه و شهرسازی و استانداری اصفهان مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

نوروزی گفت: دنبال این هستیم از ناژوان به عنوان سرمایه و ریه شهر حفاظت کنیم، اما در عین حال باید دغدغه‌های شهروندان مرتفع شود.

طرح تعریض بلوار شفق در دستور کار

وی در پاسخ به سئوال شهروندی که از فعالیت کارگاه‌های مزاحم در ورودی بلوار شفق واقع در منطقه ۱۳ و ناکافی بودن فضای سبز در این بلوار گلایه داشت اظهار کرد: شهرداری اصفهان در منطقه ۱۳ نیازها را اولویت‌بندی کرده و رفع نیازهای شهرک‌های ولی عصر و امیرحمزه را در اولویت نخست و بلوار شفق را در اولویت دوم قرار داده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طرح تعریض بلوار شفق در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر تا مجاورت مجتمع فرهنگیان آزادسازی انجام شده است تصریح کرد: برای آزادسازی سایر مسیر اقدامات لازم صورت گرفته در حالی که کارگاه‌های مزاحم در طرح تعریض قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در محوطه مجتمع‌های ساخته شده بلوار شفق فضای سبز وجود دارد گفت: علی‌رغم این فضاهای سبز موجود مقرر شد تا زمین کارگاه‌های فعال ورودی بلوار شفق پس از آزادسازی تبدیل به فضای سبز شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات