نشست شهرداران و دهیاران و شوراهای تویسرکان با معاون عمرانی وزیر کشور/ جمالی نژاد: عامل توسعه شهرها حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران و توجه به ایده های خلاقانه است نه کمک های دولتی

نشست شهرداران و دهیاران و شوراهای تویسرکان با معاون عمرانی وزیر کشور/ جمالی نژاد: عامل توسعه شهرها حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران و توجه به ایده های خلاقانه است نه کمک های دولتی

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور با بیان اینکه در سال جاری به شهرداری ها و دهیاری ها کمک خواهیم کرد، گفت: زیرساخت شهرهای توسعه یافته با کمک های دولتی ایجاد نشده بلکه حضور پررنگ بخش خصوصی و سرمایه گذاران در کنار توجه به نگاه نو و ایده های خلاقانه در عرصه اداره شهر بوده که توسعه ایجاد نموده است .

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که جمعه ششم اردیبشهت در نشست شهرداران و دهیاران و اعضای شوراهای شهرستان تویسرکان سخن می گفت، افزود: از شهرداری ها و دهیاری های و شوراها انتظار داریم در کنارکمک های دولتی به فراهم نمودن زمینه مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران در اجرای پروژه ها و ایجاد و تقویت زیرساختها هم توجه نمایند و همواره به ایده های جدید و خلاقانه هم توجه نموده و به آنها میدان بدهند .

وی با بیان اینکه سال گذشته، از لحاظ اعتباری سال سختی برای شهرداری ها و دهیاری های بود، گفت: با کمک نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال جاری شاهد احیای برخی از احکام مرتبط با شهرداری ها و دهیاری ها هستیم که فضا را برای اقدامات شهرداری ها و دهیاری ها نسبت به سال قبل آماده تر خواهد نمود .

وی با اشاره به بازدیدهایی که از شهرستان تویسرکان داشت، گفت: تویسرکان ظرفیت بالایی در گردشگری دارد ولی آنگونه که باید معرفی نشده است و شهرداریها و دهیاریها برای تامین درآمد پایدار به این بخش باید نگاه ویژه ای داشته باشند .

جمالی نژاد با تاکید براینکه شهرداریها و دهیاریهای شهرستان تویسرکان باید به سمت رویکردها و نگاههای نو با توجه به مزیت های نسبی منطقه حرکت نمایند، خطاب به شهرداران و دهیاران اظهار کرد: برای بهره گیری از این ظرفیتها و تولید ثروت و کارآفرینی باید نگاه نو به اداره شهر و روستا داشته باشید .

وی اضافه کرد: دنبال آن نباشید همه هزینه را خودتان انجام دهید بلکه با دادن امتیاز ویژه به بخش خصوصی و سرمایه گذاران می توانید همانند استان های پیشرفته وارد عرصه درآمدزایی شوید .

معاون عمرانی وزیر کشور با توجه به طبیعت شهرستان تویسرکان و ظرفیتهای آن در حوزه گردشگری تصریح کرد: مسوولان باید مواظب باشند در مسیر تقویت زیرساختهای گردشگری برای افزایش حضور گردشگران، طبیعت بکر منطقه از بین نرود زیرا اکثر مسافران و گردشگران برای استفاده از این طبیعت بکر از شهرهای بزرگ به تویسرکان می آیند. بنابراین باید نظارت های لازم بر تغییر کاربری ها و جلوگیری از آسیب رساندن به اکوسیستم منحصر بفرد این منطقه با جدیدت صورت گیرد .

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین با بیان اینکه نگاه ما نگاه ویژه به روستاهاست،گفت: روستاها محور توسعه ما هستند و در سال جاری که سال رونق تولید است نگاه ویژه ای به روستاهای مولد و کارآفرین خواهیم داشت زیرا اگر به روستاها توجه شود تاحدودی جلوی مهاجرت ها گرفته می شود و مشکلات ناشی از حاشیه نشینی در اطراف شهرها کاهش می یابد .

وی همچنین خواستار توجه مسوولان به استفاده از اعتبارات مبحث بازآفرینی شهری شد .

شایان ذکر است دکتر جمالی نژاد صبح جمعه به همراه محمود رضا عراقی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری همدان، دکتر مفتح نماینده تویسرکان در مجلس و فرماندار و شهرداران و اعضای شورای شهر از شهر فرسفج و چند پروژه عمران شهری بازدید نمود.

از دیگر برنامه معاون عمرانی وزیر کشور در شهرستان تویسرکان، افتتاح خانه بهداشت مرحوم امامی در این شهرستان بوده که این اقدام تاثیر فزاینده ای در افزایش سرانه سلامت مردم منطقه در پی خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات