انعقاد تفاهمنامه همکاری برق منطقه‌ای با آموزش و پرورش گیلان در زمینه آموزش فرهنگ بهینه مصرف

انعقاد تفاهمنامه همکاری برق منطقه‌ای با آموزش و پرورش گیلان در زمینه آموزش فرهنگ بهینه مصرف

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: این تفاهمنامه با هدف جلوگیری از هدررفت انرژی برق، عبور از شرایط پیک بار و آشنایی معلمان و دانش‌آموزان گیلانی با دستاوردهای صنعت برق استان در ۷ بند منعقد شد.
"عظیم بلبل‌آبادی" در دیدار با مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان گیلان گفت: مدیریت مصرف یکی از راهکارهایی است که در تمامی کشورها، چه مشکلی وجود داشته باشد و چه نباشد، اجرایی و جدی گرفته می‌شود، چون هدررفت منابع هیچ‌گونه توجیهی ندارد.
مدیرعامل برق منطقه ای گیلان و رئیس انجمن برق و الکترونیک شاخه گیلان افزود: در مدیریت مصرف تاکید داریم که به هر میزان که نیاز است مصرف شود، ولی از مصرف بی رویه و غیر اصولی شدیدا پرهیز شود .
وی افزود: آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف نقش کلیدی و بسیار پر رنگی دارد و چنانچه این فرهنگ از سنین پایین در مدارس نهادینه شود، بی‌شک شاهد نتایج ارزشمندی در جامعه خواهیم بود و نه تنها در مصرف برق، بلکه در تمامی زمینه‌ها شاهد تحولی عظیم خواهیم بود.
بلبل‌آبادی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی برق وظیفه همگانی است و به همراهی همه آحاد جامعه به‌خصوص آموزش و پرورش نیاز دارد.
در این نشست، "نادر جهان‌آرای" مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهمنامه گفت: هم‌اکنون طرح "بهسامان" در مدارس استان گیلان فعال است و علاوه بر آن به‌عنوان وظیفه ملی، انسانی و استانی، در مباحث مدیریت مصرف و ترویج فرهنگ آن کمک و همراهی خواهیم کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات