لزوم نگاه موثر بسیجی و جهادی در امور ساخت و ساز

لزوم نگاه موثر بسیجی و جهادی در امور ساخت و ساز


لزوم نگاه موثر بسیجی و جهادی در امور ساخت و ساز

هشتمین نشست ادواری اعضای بسیجی عضو هیئت مدیره های نظام مهندسی ساختمان استانها به میزبانی نظام مهندسی ساختمان استان گیلان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان، هشتمین نشست ادواری اعضای بسیجی عضو هیئت مدیره های نظام مهندسی ساختمان استانها با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان و بسیج مهندسی عمران و معماری گیلان برگزار شد.
در ابتدا مهندس عبدالرضا قاسمیان، رئیس سازمان، ضمن خیر مقدم و ابراز همدردی با هموطنان آسیب دیده از سیلهای اخیر، از همکاری بسیج در کمک به هموطنان در حوادث طبیعی کشور یاد کرد. مهندس قاسمیان با اشاره به اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خواستار ارائه نظرات روسای سازمانها و بررسی بیشتر این قانون شد.
در ادامه مهندس ایلخان، رئیس بسیج مهندسی عمران و معماری کشور،  به اهمیت نیروهای متخصص بسیجی اشاره و لزوم نگاه موثر جهادی و بسیجی در همه زمینه ها را خاطر نشان ساخت. وی خواستار مشارکت نیروهای متخصص و مرتبط حوزه ساختمان در بحث اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در راستای ارائه خدمات بهتر شد.
سپس دکتر مهدی هاشمی، رئیس کمیسیون عمران ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی بسیج مهندسی عمران و معماری کشور، به نقش شورای مرکزی و هیئت مدیره استانها در اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اشاره کرد. دکتر هاشمی به لزوم تعامل هیئت مدیره استانها با نمایندگان استان و شهرستانها تاکید و گفت: اصلاحیه فعلی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نمی تواند به ارتقا و کارایی تشکلهای غیر دولتی بیانجامد و مغایر با سیاستهای کلی نظام و اصل ۴۴ قانون اساسی است. وی تصریح کرد: سازمانهای نظام مهندسی لازم است تمام تلاش و همت خود را جهت خروج این اصلاحیه از دستور کار مجلس به کار گیرند.
دکتر دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز مهمان این نشست بود. وی از هیئت مدیره سازمانها خواست نسبت به ارائه و تکمیل طرح جامع نظام مهندسی کشور اقدام کنند. دکتر دلخوش همچنین نسبت به تشکیل جلسه مشترک بین کمیسیون عمران و کمیسیون تلفیق مجلس در راستای بررسی اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خبر داد. نماینده مردم صومعه سرا در خصوص لایحه اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده توضیحاتی بیان نمود و مقرر شد در اسرع زمان ممکن پیشنهادات سازمان نظام مهندسی جهت لحاظ نمودن در لایحه مذکور به وی ارائه گردد.
در این نشست هیئت مدیره استانها نظرات خود را در خصوص اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان و آسیبهای احتمالی تصویب لایحه اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده تشریح کردند.
هشتمین نشست ادواری اعضای بسیجی عضو هیات مدیره های نظام مهندسی ساختمان استانها با صدور قطعنامه ای به کار خود پایان داد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات