شهردار اراک خواستار افزایش تعامل و همکاری میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی شد.

شهردار اراک خواستار افزایش تعامل و همکاری میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی شد.


شهردار اراک خواستار افزایش تعامل و همکاری میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی شد.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی ، شهردار اراک در نشست با اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی ، اظهار داشت : اولویت اصلی شهرداری، ارتقای کیفی زندگی شهروندان است و لازمه دستیابی به این مهم تعامل این دو مجموعه است .
محمد کریم شفیعی تاکید کرد : شهرداری اراک آمادگی کامل دارد در راستای ارائه خدمات مناسب شهری به شهروندان ، ارتقا و ایمن سازی ساخت و سازها ، گام های موثری بردارد .

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود بیان کرد : چنانچه شهرداری و سازمان نظام مهندسی در کنار هم قرار گیرند می توان شاهد رویدادهای موثر و مطلوبی در سطح شهر اراک هستیم . شفیعی با اشاره به راه اندازی سامانه" عیان" توسط شهرداری گفت : با راه اندازی این سامانه نحوه خدمات رسانی دو مجموعه شهرداری و سازمان نظام مهندسی در کوتاه ترین زمان و به‌ صورت شفاف، روشن و عیان صورت می گیرد .

شهردار کلان شهر اراک با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب از سوی شهرداری به مردم بیان داشت : با توجه به اینکه طی سال های گذشته بخشی از اعتماد مردم به شهرداری از بین رفته ، می طلبد با شنیدن دیدگاه ها و نظرات مردم و ایجاد اتاق شیشه ای در شهرداری در راستای شفاف سازی امور بتوانیم اعتماد عمومی مردم را دوباره جلب کنیم .

رئیس سازمان نظام مهندسی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از تخصص و بومی بودن شهردار کلان شهر اراک گفت : می توان با راه اندازی سامانه شفاف سازی " عیان " ، اعتماد عمومی مردم را به مجموعه شهرداری بازگرداند و با تعاملات گسترده میان دو مجموعه شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان گام های موثری در راستای مرتفع کردن مشکلات مردم برداشت .

مجید ثاقبی افزود : سازمان نظام مهندسی ساختمان با گسترش وب بیس و افزایش ۵ نرم افزار جدید، اقدامات مناسبی در راستای کاهش رفت و آمد شهری و مراجعه حضوری و صرفه جویی در زمان انجام داده است که در این سامانه گزارشات به صورت آنلاین ( اینترنتی ) قابل مشاهده است .

وی با یادآوری عضویت بیش از ۵ هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی بیان کرد : این سازمان آمادگی کامل دارد که از نیروهای مجرب و متخصص از مقطع لیسانس تا دکترا به عنوان مشاوره در اختیار شهرداری قرار دهد و راهکارهای مطلوب و ویژه ای در نقاط مختلف شهری و بهبود فرهنگ زندگی شهری ارائه شود .
ثاقبی بر گسترش ارتباط تنگاتنگ این دو مجموعه تاکید کرد و گفت : بر اساس قانون ، کنترل طراحی ، نظارت و اجرا بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است لذا انتظار می رود که دستور نقشه قبل از طراحی ، ظرفیت و صلاحیت در نظام ، کنترل و سپس به دفاتر ارجاع و در پورتال ثبت شود.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات