توقیف ماشین های حمل زباله متخلف در محور مواصلاتی کنارک - چابهار

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان حسن ذاتی کیخا رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنارک گفت: طی گشت و کنترل ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کنارک از مناطق این شهرستان، متاسفانه محیط بانان متوجه تخلیه غیر مجاز پسماندها و زباله های شهری در حاشیه محور مواصلاتی کنارک به چابهار شدند.

ذاتی کیخا افزود: متخلفان که با ۲ دستگاه کامیون به صورت غیر مجاز پسماندهای شهری و زباله ها را در محل یادشده تخلیه کرده و موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم آورده بودند شناسایی و و ماشین های آنها توقیف شد .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنارک ادامه داد: برخی از رانندگان کامیون های حمل پسماند برای کسب سود بیشتر و افزایش تعداد بار گیری پسماتد و تخلیه آن بدور از چشم کارشناسان و ماموران محیط زیست در حاشیه شهرها تخلیه می نمایند و موجب آلودگی محیط زیست و به خطر انداختن سلامت مردم می شوند .

وی در پایان افزود: طبق قانون مدیریت پسماند شهری افرادی که در مکان‌های ممنوعه اقدام به تخلیه زباله و پسماند می نمایند از نظر قانون مجرم شناخته می شوند و متخلفان در این زمینه به حکم مراجع قضایی به جزای نقدی محکوم می شوند و خودروهای تخلیه کننده زباله در اماکن غیرمجاز، بر اساس قوانین حفاظت و بهسازی محیط زیست تحت پیگرد حقوقی و قضایی قرار خواهند گرفت .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات