پیام سرپرست شهرداری ساری به مناسبت روز شوراها

پیام سرپرست شهرداری ساری به مناسبت روز شوراها

به نام ایزد یکتا

شورا باشکوه‌ترین و ارزشمندترین مفهوم در نهادسازی مدنی و گفتمان حقوق شهروندی و لازمه مشارکت اجتماعی است در حقیقت شوراها نماد تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان و حضور آگاهانه آنان در اداره امور شهر است.

در این راستا مقام معظم رهبری در اولین سالروز تاسیس شورا فرمودند: "خدای متعال را شکرگزاریم که در انتخابات شوراها یک‌نهاد دیگری برای خدمت به مردم تاسیس شد و ملت ایران یک گام دیگر به تحقق کامل قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی نزدیک گشت. بر دولت و مسئولان محترم لازم است که از این امکان گران‌بها برای جلب مشارکت مردم در اموری که به شوراها محول شده به سود کشور و ملت، بیشترین استفاده را بکنند."

شورای شهر ساری به‌عنوان یک نهاد مدنی در سال‌های اخیر توانسته با نگاهی همدلانه و پیگیر اما با کارکردی نظارتی و هدفمند، نقش موثری در پیشبرد راهبردها و اهداف مدیریت شهری داشته باشد و شهرداری ساری نیز همواره با احترام به جایگاه و هویت شورا، خود را ملزم به رعایت و اجرای مصوبات منتخبان مردم می‌داند. آنچه بیش از هر چیز در کیفیت فعالیت‌ها و عملکرد شورا و شهرداری شهر کهن ساری مشهود است، ارتباط متقابل و تلاش و پیگیری و پاسخگویی مجموعه شورا و مدیریت شهری است که خود را همواره در جهت ارائه خدمات مطلوب و درک اهمیت تکریم شهروندان، مسئول می‌دانند.

نهم اردیبهشت‌ماه فرصت مغتنمی برای بازخوانی نقش و جایگاه و رسالت شوراها و تاثیرگذاری آنان در عرصه‌ مدیریت شهری  است زیرا اقدامات موثر و عملی آنان، زمینه رضایت‌مندی مردم از خدمات‌رسانی مسئولین را به همراه دارد و این امر باعث افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی خواهد شد.

روز ملی شوراها بر همه مردم و منتخبان این نهاد اعضای محترم شورای شهر ساری خجسته باد.

عبدالحمید فرزانه

سرپرست شهرداری ساری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات