باغ وحش اراک با مساحت ۳۰ هکتاری می تواند به دهکده طبیعت تبدیل شود

باغ وحش اراک با مساحت ۳۰ هکتاری می تواند به دهکده طبیعت تبدیل شود

یکی دیگر از سری جلسات صحن علنی شورای اسلامی شهر، عصر روز ۷ اردیبهشت ماه ۹۸ با حضور رییس و اعضای شورا و مهندس شفیعی شهردار کلانشهر اراک با محوریت رسیدگی به نامه های واصله، گزارش پیگیری مصوبات شورا در شهرداری، گزارش سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری و همچنین گزارش اعضای نماینده شورا در کمیسیون های خارج از شورا برگزار شد.
در این جلسه طوفان محمدی رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر، اظهار داشت:در خصوص حفظ باغات سنجان و کرهرود جلسات متعددی برگزار شده و طی این جلسات تصمیم گرفته شده که امتیازهایی برای صاحبان باغ ها دیده شود تا از خشک شدن و تغییر کاربری این باغ ها جلوگیری گردد.
وی افزود:باغ وحش اراک با مساحت ۳۰ هکتاری می تواند به دهکده طبیعت تبدیل شود.طرح منطقه گردشگری دره گردو نیاز به بازبینی و بازنگری دارد و در ابتدا باید تملک آن مشخص شود همچنین مدیریت یکپارچه داشته باشد.
در ادامه سورانه رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهرگفت: از ظرفیت سوله های ورزشی احداث شده در شهر اراک و همچنین حمام ارگ استفاده مطلوبی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در بحث سرمایه گذاری و جذب سرمایه، ابتدا باید اهداف و برنامه های یکساله شهرداری مشخص شود و از آنجا که هدف ما عمران و آبادانی شهر است، در این مسیر باید سرمایه گذار جذب نماییم، چرا که اولویت های شهرداری در بحث پروژه های عمرانی می باشد.
ایرج رضایی در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به اینکه لیستی از املاک و اموال شهرداری در دسترس وجود ندارد، افزود: به دلیل پراکندگی املاک و اموال شهرداری اراک لیستی در دست نیست .
وی بیان کرد: پراکندگی معاونت ها، سازمان ها و شهرداری مناطق باعث شده است که انجام امور هزینه بسیاری را به شهرداری تحمیل کند، همچنین شناسنامه دار نبودن املاک و اموال یک نوع آسیب به شمار میرود .
رضایی بر لزوم لیست برداری و شناسنامه دار املاک و اموال و یکپارچه سازی مدیریت در مجموعه شهرداری اراک تاکید کرد تا در اولویت کاری قرار گیرد همچنین سازمان سرمایه گذاری یک بنگاه اقتصادی برای فعالیت های مدیریت شهری است که می بایست بیش از پیش تقویت شود.
رضایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرادامه داد:کاربری فرهنگی حمام تاریخی ارگ حفظ شود همچنین ساختمان های تحت مدیریت شهرداری باید از پراکندگی خارج شوند و همه در یک منطقه مستقر باشند تا از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شود.
در ادامه رشیدی رییس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر عنوان کرد: تنها معادل یک درصد بودجه شهرداری، سرمایه گذاری در اراک محقق شده است. سرمایه گذار زمانی سرمایه خود را خواهد آورد که اطمینان خاطر داشته باشد و وظیفه سازمان سرمایه گذاری ایجاد این اطمینان است. باید روی نقاط قوت سرمایه گذاری شهر اراک کار کرد، زیرا فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در اراک وجود دارد. پروژه های سرمایه گذاری باید در یک چارچوب و در قالب پروتکل به سرمایه گذار معرفی شوند.
فدایی رییس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر اظهار داشت:اگر املاک و مستغلاتی که متعلق به شهرداری است سنددار شوند، متوجه می شویم که شهرداری چه سرمایه ای دارد و این خود باعث جذب سرمایه گذار می شود.
وی افزود:تمام دارایی های های شهرداری می بایست سند دار شوند. بحث احداث باغ میوه در حال پیگیری است، تا شاهد ایجاد یک منطقه گردشگری در شهر اراک باشیم.
محصولی عضو شورای اسلامی شهر بیان کرد: در سال ۹۴ و ۹۵ دو پروژه مشارکتی ارگ اراک و الماس غرب به دلیل اینکه مالکیت آن متعلق به شهرداری نبود، با شکست مواجه شدند و این امر تاثیر منفی در بودجه شهرداری بجا گذاشت، لذا اطمینان از وضعیت مالکیت املاک شهرداری در پروژه های سرمایه گذاری بسیار مهم و ضروری می باشد.
وی خاطرنشان کرد:تکلیف دو پروژه آفتاب و ایران زمین واقع در میدان شهدا و خیابان هپکو هرچه سریعتر مشخص شود. منطقه گردشگری دره گردو قابلیت ها و جاذبه های بسیار زیادی دارد که اگر مشکل مالکیت و سند آن رفع شود و سرمایه گذار نیز جذب شود به یک منطقه گردشگری در غرب کشور تبدیل می شود.

آجرلو عضو شورای اسلامی شهر اظهار داشت: سایت سازمان سرمایه گذاری باید راه اندازی و کلیه فرصت های سرمایه گذاری در آن بارگذاری شود. پروژه های سرمایه گذاری می بایست به صورت منطقه بندی و پهنه بندی شده، به سرمایه گذار ارایه شوند، باید اجلاس فصلی سرمایه گذاری در اراک برگزار شود .
مرادی عضو شورای اسلامی شهر اراک: در بحث فعالیت های مدیریت شهری باید در کنار مدیران و روسای سازمان های تابعه شهرداری باشیم و کمک کنیم تا با برنامه ریزی های دقیق برنامه های ایشان اجرایی شود.
فرزانه رحمتی دبیر و عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر بیان نمود: در بحث سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار، سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی باید با روسای سایر سازمان های شهرداری هماهنگ باشند ، همچنین می بایست در حوزه جذب سرمایه گذار از جزیره ای عمل کردن فاصله گرفت چرا که این امر در سرمایه گذاری اثر بخش تر خواهد بود.
نادری نایب رییس شورای اسلامی شهر گفت: ماهیت سرمایه گذاری در شهرداری نسبت به بقیه ارگان ها متفاوت است، چرا که در حوزه شهری مخاطب عموم شهروندان می باشند و باید موضوع خاص و ویژه ای برای جذب سرمایه گذار در شهر اراک داشته باشیم. در بحث سرمایه گذاری می بایست برای شهر اراک از برندینگ شهری استفاده نماییم.
وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری باید یکسری رویه، فرآیند و دستور العمل برای سرمایه گذاری تعریف و ترسیم نمایند. آیین نامه هایی که باعث محدودیت سرمایه گذار می شوند، شناسایی و اصلاح شوند. بسته های تشویقی که باعث جذب سرمایه گذار در شهر اراک می شوند، تعریف و تهیه شود. باید با یک طرح جامع سرمایه گذاری و یک نقشه مشخص به سمت مسیر اهداف سرمایه گذاری حرکت نماییم.
:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات