شورای مقتدر و کارآمد، باعث شهری پویاتر می شود

شورای مقتدر و کارآمد، باعث شهری پویاتر می شود

دکتر فلک افلاکی در صحن علنی شورا با اشاره به نامگذاری هفتم اردیبهشت ماه در تقویم ملی، به نام روز ایمنی حمل و نقل گفت: این روز که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده، یادآور اهمیت ایمنی در حمل نقل هوایی ، دریایی، ریلی و زمینی می باشد و همگی شاهد هستیم که در بخش حمل و نقل عمومی درون شهری عزیزان ما در اتوبوسرانی و تاکسیرانی چه زحماتی متحمل می شوند و جا دارد نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری سرعت بیشتری یابد، چرا که بخشی از ایمنی حمل و نقل درون شهری وابسته به این مهم می باشد و امید است که در آینده شاهد مخاطرات و اشتباهات کمتر در تمامی حوزه های حمل و نقل باشیم و آموزش های لازم در این زمینه به صورت فراگیر انجام شود .
وی همچنین در ادامه با اشاره به نامگذاری ۹ اردیبهشت ماه به نام روز شوراها گفت: اصل ۷ قانون اساسی، شوراها را ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور ذکر کرده و بدون تردید با تاسیس شوراها قدرت بخشی از نهادهایی که در نبود شوراها وظایف آنها را بر عهده داشته اند، کاهش می یابد و این امر باعث نوعی چالش می شود.
دکتر فلک افلاکی گفت: برخی از سازمان های اجرایی کمترین وظایف و اختیار را برای شوراها قائل هستند که امیدواریم که در آینده این مشکلات برطرف شود.
وی خاطر نشان ساخت: اگر بهترین قوانین برای فعالیت شورا به تصویب برسد و بهترین افراد با منش شورایی به عضویت این نهاد درآیند و همچنین ارتباط شورا با سایر نهادها در بهترین سطح ممکن قرار گیرد، اما به مردم که اعضای شوراها به عنوان نمایندگان آنها قصد تحقق اداره و حاکمیت آنها را دارد در این مسیر جدی گرفته نشود، بدون تردید شوراها در رسیدن به اهداف خود ناتوان خواهند بود، لذا می بایست بستر همراهی مردم را فراهم نمود.
دکتر فلک افلاکی رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک ۹ اردیبهشت ماه روز شورا ها را به تمامی اعضاهای شورای اسلامی شهر در سراسر کشور، به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر اراک تبریک و ابراز امیدواری کرد که شوراها در کشور جایگاه واقعی خود را بهتر از گذشته بیابند و قانونگذاران محترم از مجراهای مختلف قانونگذاری این مهم را پیگیری نمایند چرا که شواراهای مقتدرتر و در نتیجه کارآمدتر، روستا ها و شهرهایی پویاتر را در پی خواهند داشت.
وی همچنین فرارسیدن دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس را به تمامی ایرانیان با غیرت و میهن دوست و دوستداران خلیج همیشه فارس تبریک گفت.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر می باشد که لازم است از زحمات و خدمات کارگران تلاشگر در عرصه های مختلف تولیدی و خدماتی قدردانی نماییم و امیدواریم کارگران این مرز و بوم در عرصه تلاش و خدمت، سالم و سرافراز باشند.
دکتر فلک افلاکی همچنین با اشاره به نامگذاری روز دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری به نام روز معلم، از تلاش های تمامی معلمان بزرگوار که زحمت تربیت و پرورش و آموزش نسل های مختلف این کشور را داشته اند قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد که که معلمان این مرز و بوم در تربیت دانش آموزان این سرزمین بیش از پیش موفق باشند.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در حضور سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری، خواستار ارایه توضیح پیرامون این که چرا در اراک پروژه های سرمایه گذاری چند صد میلیاردی اجرایی نمی شود، شد و ابراز امیدواری کرد که با اجرای پروژه های موفق سرمایه گذاری در شهر اراک شاهد تحولات خوبی در این شهر باشیم.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات