چمران : مرگ تدریجی شهروندان بر اثر آلودگی ها در شهر واقعیت است

چمران : مرگ تدریجی شهروندان بر اثر آلودگی ها در شهر واقعیت است

www.BanaNews.irرییس شورای اسلامی شهر تهران، مرگ تدریجی شهروندان بر اثر آلودگی ها در شهر را واقعیتی روشن دانست و یکی از راهکارهای کاهش آن را توسعه فضای سبز عنوان کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی چمران روز دوشنبه در مراسم آغاز به کار نهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران با بیان اینکه 'مساله مرگ تدریجی شوخی نیست'، افزود: این مرگ واقعا رخ می‌ دهد اما آن را جدی نمی‌ گیریم.

وی تصریح کرد: مرگ تدریجی به دلیل از بین رفتن فضای سبز در شهر اتفاق رخ داده و توسعه فضای سبز از میزان استرس شهروندان کم می‌ کند.

چمران، افزایش دو برابری خودروها در سال های اخیر و مشکلات عدیده ترافیکی و آلودگی های صوتی و زیست محیطی ناشی از آن را از دلایل مرگ تدریجی در پایتخت ذکر کرد.

به گفته وی، بر اساس طرح جامع توسعه فضای سبز تهران، سرانه فضای سبز شهروندان ۱۲ متر دیده شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران از ساخت و سازهای بی رویه درسال های گذشته در پایتخت انتقاد کرد و گفت: برج‌ ها، ساختمان‌ ها، آهن و سیمان جای باغ ها را در تهران در سال های گذشته گرفته و آسیب های جدی را به شهر تهران وارد کرده است.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایرنا، چمران درباره ضرورت حفظ فضای سبز در تهران اظهار داشت : تمام تلاش ما این است که حتی یک درخت هم قطع نشود اما اگر در مکانی ضرورت این اقدام وجود داشت با تجهیزات خاص درخت به مکان دیگر منتقل می‌شود.

 

 

    نظرات