به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، برگزاری شب های علمی، کلید خورد

به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، برگزاری شب های علمی، کلید خورد

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد باجلب همکاری دانشگاه ها، شب های علمی برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان، در نظر است با استفاده از ظرفیت‌های گسترده علمی و تجربی و با هدف فرهنگ‌سازی و پاسخگویی به انواع دغدغه های علمی و مهارتی با همکاری دانشگاه‌های استان شبهای علمی  برگزار گردد.

در جلسه ای که به این منظور با حضور دکتر سالاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، دکتر فروغی نماینده هیئت مدیره در کمیته آموزش سازمان و تنی چند از اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه و مسئولان واحدهای آموزش و روابط عمومی در سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد، عنوان گردید:

با توجه به اهمیت مقوله ساختمان سازی و نقشی که سازمان نظام مهندسی ساختمان در بهبود شاخص‌های اصلی توسعه دارد تصمیم سازی های این جلسه می تواند نقشه راه استان در بخش ساخت و ساز و اشتغال زایی این بخش را تامین کند.

شرکت کنندگان در این جلسه عنوان کردند: سازمان نظام مهندسی ساختمان از طریق مهندسان فرهیخته خود به عملیاتی کردن مقررات ملی ساختمان همت گمارده است و تقویت و توسعه فرهنگ و ارزشهای اسلامی ایرانی در معماری و شهرسازی کلید ورود به مسائل شهری است و باید به این مقوله توجه دو چندان شود .

بر اساس مذاکرات جلسه مقدماتی شب های علمی ،از گذشته های دور، هنر معماری و شهرسازی انتقال دهنده باورها، فرهنگ و ارزش‌های یک جامعه بوده و نگاهی گذرا به کالبد شهرهای کهن ایران گویای بازنمایی توانایی ها و فرهنگ ها در دوره‌های مختلف تاریخی این مرز و بوم بوده است.

برگزارکنندگان شب های علمی با هم اندیشی یکدیگر سعی دارند ضمن  تقویت اصول معماری و شهرسازی سازگار و هماهنگ و پایدار، اولویت های امروز جامعه را سامان ببخشند.

این در حالی است که به گفته دکتر سالاری رئیس سازمان ، این مجموعه به عنوان بزرگترین نهاد صنفی و حرفه ای،با شفافیت بیشتر و تقویت سرمایه های اجتماعی ، می‌تواند ضمن ارائه خدمات شایسته در حوزه فنی مهندسی، بازنگری در انضباط تشکیلاتی و ایجاد ارتباط با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی شب های علمی را پررونق سازد.

هدف شب های علمی آن است که اعضای دانشگاهی و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان دو مبدا علم و عمل دست در دست یکدیگر در جهت توسعه پایدار استان گام بردارند.

شب های علمی قرار است به صورت منظم و دوره ای در واحدهای دانشگاهی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شود و استادان دانشگاه، دانشجویان و مهندسان  و دانش آموختگان رشته‌های مختلف، در آن شرکت خواهند کرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات