دعوت معاون وزیر و شهرسازی از نظام مهندسی برای ورود به ارزیابی و نظارت بر مسیل ها و بازسازی ها

دعوت معاون وزیر و شهرسازی از نظام مهندسی برای ورود به ارزیابی و نظارت بر مسیل ها و بازسازی ها


دعوت معاون وزیر و شهرسازی از نظام مهندسی برای ورود به ارزیابی و نظارت بر مسیل ها و بازسازی ها

دکتر مازیار حسینی ضمن تاکید بر توجه به پدافند غیرعامل برای پایداری و تاب آوری شهری در مواجهه با رخدادهای طبیعی، گفت: انتظار می‌رود تا نظام مهندسی به صورت داوطلبانه در ارزیابی و نظارت بر سیلاب و بازسازی‌ها ورود کند و سهم و نقش خود را برای همکاری در مناطق سیل‌زده ایفا کند.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر حسینی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نشست تخصصی درس‌هایی از سیل‌های اخیر در حوزه راه، ساختمان و شهرسازی با اشاره به اینکه سیلاب اخیر جزو رخدادهای نادر در کشور بوده است، گفت: از نکاتی که باید موردتوجه قرار بگیرد این است که در کنار عوامل اجرایی، پژوهشگران و متخصصان نیز در زمان رخداد سیلاب در استان های سیل زده حضور بهم رساندند و این نشان از مدیریت یکپارچه در هنگام بروز مخاطرات طبیعی دارد.
وی به ماموریت خود به پلدختر و معمولان اشاره کرد و افزود: میزان تخریب‌ها در پلدختر و معمولان بیش از حد انتظار بود. رانش و لغزش زمین و میزان تخریب‌ها در آن منطقه بسیار گسترده بود و واحدهای مسکونی بی‌شماری نیز که در حریم و بستر رودخانه‌ها بودند به طور کلی تخریب شدند، همه آنها حاکی از این مطلب بودند که ضرورت دارد تا موضوع پدافند غیرعامل بیش از گذشته موردتوجه و دقت‌نظر مسئولان قرار بگیرد.
وی نوسازی و بهسازی مدارس را بعد از زلزله های مخرب سالیان گذشته از نمونه های قابل قبول و قابل دفاع مهندسی در سال های اخیر عنوان کرد و گفت: جامعه مهندسی کشور نشان داده است که توانایی پاسخگویی به نیازهای جامعه را در مخاطرات طبیعی دارد که نمونه آن بهسازی و نوسازی برخی از مدارس در مناطق مستعد زلزله است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در بخشی از سخنان خود اعلام کرد: جامعه مهندسی جامعه فاخری است و استادان بین المللی و تراز اول بسیار و در عین حال دانشجویان و فارغ التحصیلان قابلی داریم که باید از آنها در خصوص بازسازی ها نهایت بهره را ببریم.
وی ابراز امیدواری کرد: نظام مهندسی و جامعه مهندسی به صورت داوطلبانه در ارزیابی و نظارت بر سیلاب و بازسازی ها ورود کند و سهم خود را در همدردی با مردم سیل زده ایفا کند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات