متخلف آلاینده محیط زیست در چهارمحال و بختیاری محکوم شد

متخلف آلاینده محیط زیست در چهارمحال و بختیاری محکوم شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی گفت: یک متخلف زیست محیطی به اتهام ایجاد آلودگی محیط زیست از طریق عدم مدیریت پساب واحد خدماتی پس از سیر مراحل قانونی به نود و یک روز حبس تعزیری محکوم و پس از واخواهی، دادگاه به لحاظ فقدان سوء نیت و تعهد در قبال رفع آلودگی، این متخلف را تبرئه کرد . این مقام مسئول ادامه داد: این متخلف پس از تبرئه، اقدام به رهاسازی مجدد پساب و تهدید علیه بهداشت عمومی نمود، که با پیگیری حفاظت محیط زیست استان در نهایت به تحمل چهار ماه حبس و رفع آلودگی محکوم شد. احمدی عنوان کرد: دادگاه نهایی قرار حبس این متخلف را با پرداخت سی میلیون ریال جزای نقدی جایگزین کرد و متذکر شد در صورت عدم پرداخت جزای نقدی و رفع کامل آلودگی، مجازات حبس اجرا شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از منابع آلاینده محیط زیست، پساب حاصل از فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی است، خاطرنشان کرد: :اداره کل حفاظت محیط زیست استان در سال ۱۳۹۷ تعداد ۲۳۰۹ مورد پایش از صنایع استان به عمل آورده که با واحدهای متخلف قاطعانه برخورد خواهد کرد.

گفتنی است؛ طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و آ لودگی محیط زیست می شود جرم و مرتکبین طبق قوانین مشمول مجازات می شوند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات