اجرای برنامه های  مختلف فرهنگسازی محیط زیست در مدارس و مهدکودک های مسجدسلیمان

اجرای برنامه های مختلف فرهنگسازی محیط زیست در مدارس و مهدکودک های مسجدسلیمان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ، برنامه های مختلف در روز زمین پاک  در مدارس شهرستان مسجدسلیمان انجام شد.

وحید شالوئی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان گفت: برپایی نمایشگاه نقاشی ، رنگ آمیزی ، داستان نویسی ، خرید واکر و عصا با هزینه  فروش درب بطری های جمع آوری شده در مدارس و ... از فعالیت های مختلف در این روز بوده  که با همت و همکاری بی شائبه انجمن همیاران محیط زیست به اجرا درآمده است .

وی اشاره نمود، روز زمین، روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کره ی زمین است. این روز دو بار در سال، یک بار در طول فصل بهار در نیمکره شمالی( ۲۲ آوریل) و در طول فصل پاییز در نیمکره جنوبی )که فصل بهار آن نیمکره محسوب می‌شود) برگزار می‌شود .

سازمان ملل متحد نیز هر سال در اعتدال بهاری، این روز را جشن می‌گیرد. این رسمی بود که توسط فعال صلح یعنی جان مک‌کانل در سال ۱۹۶۹ در اجلاس یونسکو معرفی شد. در خیلی از کشورها روز ۲۲ آوریل هم زمان با ۲اردیبهشت روز زمین است و جوامع بسیاری نیز  هفته ی زمین را با آغاز روز زمین جشن می‌گیرند و تمام هفته را به فعالیت‌های زیست محیطی اختصاص می‌دهند .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات