برگزاری کارگاه تسهیلگری ویژه  مجموعه سمن های مسجدسلیمان

برگزاری کارگاه تسهیلگری ویژه مجموعه سمن های مسجدسلیمان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، کارگاه تسهیلگری ویژه  مجموعه سمن در شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد.

وحید شالوئی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت : این  کارگاه دو روزه که با حضور دکتر سعید نوری نشاط و به همت کانون توسعه پایدار مسجدسلیمان در محل مدرسه حجازی فر این شهرستان برگزار گردید بازخورد مثبتی برای نوع همکاری ها ، انسجام اهداف ، یکپارچگی و و حدت رویه  در کلیه سمن ها بالاخص سمن های محیط زیستی داشته است.

تسهیلگر کسی است که با اطلاع از روندها و تعاملات گروه، دانش خود را به کار می بندد تا ساختار لازم را برای یک گروه فراهم آورده تا به صورتی مشارکتی در بهترین زمان ممکن بهترین نتیجه عاید گردد. تسهیلگر برای این کار از اصول پویایی گروه استفاده می برد تا بتواند با تکیه بر مشارکت همه شرکت کنندگان و با تمرکز بر محتوای لازم، فرآیندی را به وجود آورد تا نتیجه مناسب حاصل شود .

شالوئی افزود: تسهیلگر در جریان یک فعالیت کارگاهی، ممکن است کارهای بسیاری انجام دهد، در یک لحظه، لازم است که وقت را نگه دارد، در زمان دیگری با استفاده از تکنیک های خاص، شرکت کنندگان را به گروه های کوچکتر تقسیم کند، بحث ها را به صورتی عادلانه به پیش برد، یا با سرعت مطالبی را یادداشت کند. در این حال، تسهیلگر روی روند کارگاه متمرکز است. برای چنین کاری، فقط اطلاع از تکنیک ها کافی نیست، بلکه برخورداری از یک سلسله خصوصیات اخلاقی و نیاز برخی مهارت ها (نظیر مهارت های ارتباط موثر) برای تسیهلگر ضروری است. گاه در جریان کار تسهیلگری، تنش ها و چالش هایی به وجود می آید که مهارت تسیهلگر می تواند به گروه کمک بسیار کند. در این صورت می توان گفت، که یک تسهیلگر ماهر به خوبی می داند که در چه زمانی از چه تکنیکی و با تکیه بر کدام مهارت ها باید گروه را به پیش برد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات