کلنگ پردیس تئاتر در محدوده منطقه یازده به زمین زده می شود

کلنگ پردیس تئاتر در محدوده منطقه یازده به زمین زده می شود


شهردار منطقه یازده شیراز گفت:  پردیس تئاتر شهر، شاخص ترین پروژه فرهنگی است که در سال جاری آن را جنوبی ترین نقطه ، منطقه یازده شهرداری شیراز احداث خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز به نقل از روزنامه طلوع، حمید برزگر اضافه کرد: در حال حاضر مطالعات این پروژه فرهنگی شاخص تهیه شده است و با ساخت آن می توان در حوزه هنر نمایش، خدمات متفاوتی به علاقه مندان هنر در شیراز ارائه داد.
به گفته شهردار منطقه یازده شهرداری شیراز، این پردیس تئاتر در بلوار نصر، با مساحت ۵ هزار متر مربع و اعتبار ۳ میلیارد تومان در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.
وی ادامه داد: گسترش‌ فضای سبز، تکمیل پارک ها، آسفالت معابر و بهسازی پیاده راه ها، از جمله برنامه های اصلی و پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه یازده شهرداری شیراز در سال جاری است‌.
  • احداث پاک ویژه معلولان در منطقه یازده شهرداری شیراز
شهردار منطقه یازده شهرداری شیراز، همچنین از احداث پارک ویژه معلولین و جانبازان در این منطقه خبر داد و گفت: مطالعات این پارک انجام شده است و بر اساس برنامه، عملیات اجرایی آن در سال‌جاری آغاز می شود.
به گفته وی در سال جاری همچنین عملیات ساخت پارک محله ای فضیلت با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان و فاز دوم پارک نماز آغاز خواهد شد.
برزگر خاطر نشان کرد: فاز دوم پارک نماز به مساحت ۶ هکتار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال‌جاری به بهره برداری می رسد.
  • اجرای ۱۰ پروژه عمرانی در سال جاری
شهردار منطقه یازده شهرداری شیراز گفت: در  سال‌جاری حدود ۱۰ پروژه عمرانی در این منطقه از شهر شیراز اجرا می شود.
برزگر افزود: کل بودجه پیش بینی شده برای این منطقه در سال جاری ۳۱ میلیارد تومان است که امیدواریم با توجه به شرایط اقتصادی، حداکثر بودجه محقق شود. سال گذشته بودجه این منطقه ۱۸میلیارد تومان بود که ۷۰ درصد بودجه عمرانی آن محقق شده است.
وی لایروبی و دیوار گذاری مسیر رودخانه خشک را از جمله پروژه های عمرانی این منطقه برشمرد و افزود: امسال دیوار گذاری و ایمن سازی مسیر رودخانه خشک در این منطقه با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد تومان انجام می شود.
برزگر با اشاره به احداث بوستان ساحلی در منطقه یازده شهرداری شیراز نیز گفت: این پارک قرار بود در حاشیه رودخانه خشک ساخته شود اما با توجه به حوادث سیل اخیر در شیراز ، باید مطالعات مجددی روی این طرح صورت گیرد و پس از بررسی و تایید ایمنی، برای اجرا در دستور کار قرار گیرد.
شهردار منطقه یازده شهرداری شیرازافزود: حدود ۳۰ درصد از مساحت منطقه یازده در جریان سیل اخیر شیراز دچار آسیب شدند و معابر زیادی صدمه دیدند که برآورد خسارت ها نشان داد حدود ۷ میلیارد تومان به این نقطه از شهر آسیب وارد شده است.
وی افزود: بر اساس دستور شهردار شیراز، از هفتم فروردین و پس از پاکسازی منطقه از آثار سیلاب، ظرف ۲۰ روز،  حدود ۴۰ هزار مترمربع از معابر ترمیم و آسفالت شدند. حدود ۱۶ هزار متر مکعب گل و لای و پسماند که بر اثر سیل در زیرگذرها، پارکینگ ها، زیرزمین ها و سایر نقاط منطقه جمع شده بود پاکسازی شدند.
شهردار منطقه یازده شهرداری شیرازبه ایجاد مسیر دوچرخه سوار در این منطقه  نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته مسیر ویژه  دوچرخه به طول دو  کیلومتر در مجاورت رودخانه خشک، آغاز شد که در سال جاری، این طرح به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: در سال جاری عملیات احداث باغ سهراب سپهری، به مساحت ۳ هکتار و با الگو گیری از باغ های اصیل و قدیمی ایرانی، بدون استفاده از هیچ گونه مصالح بتنی به پایان رسیده و به زودی این پارک در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
شهردار منطقه یازده شیراز در پایان این مصاحبه گفت: سیاست شهرداری اجرای پروژه‌های تاثیر گذار در تمام مناطق از جمله مناطق کم برخوردار می باشد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات