لوایح و پیشنهادات سال گذشته شهرداری کارشناسی شده بود

لوایح و پیشنهادات سال گذشته شهرداری کارشناسی شده بود

رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: لوایح و پیشنهادهای شهرداری به شورا، در سالی که گذشت، هم کارشناسی شده بود و هم به خوبی اجرا شد که جای تقدیر دارد.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، محمد فرشاد در نشست عمومی امشب این شورا که به تصویب نهایی آخرین مصوبات کمیسیون‌ها و بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد چند نامه رسیده به شورا اختصاص داشت، ضمن تبریک نهم اردیبهشت، روز شوراها افزود: شهادت می‌دهم که اعضای شورای اسلامی شهر در سالی که گذشت کارشناسانه وقت گذاشته و همت کردند و تمامی لوایح و پیشنهادهایی که از شهرداری به شورا رسیدند را به دقت و علمی بررسی کردند.

وی افزود: به همین جهت تا این لحظه هیچ لایحه و پیشنهادی از سوی شهرداری به شورا ارسال نشده است که تصویب نشده باشد.
فرشاد با بیان اینکه در حال حاضر به خاطر شرایط کشور ، نمی‌توان در اجرای پروژه‌ها به موفقیت‌های مطلق رسید، ادامه داد: با توجه به اینکه لوایح شهرداری کرمان هم کارشناسی شده و هم علمی بود، می‌توان گفت که در اجرای آنها شهرداری به موفقیت‌های قابل ملاحظه و نسبی دست یافته است که جا دارد از شهردار کرمان تشکر کنم.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان تصریح کرد: روز گذشته با برخی از اعضای شورا و شهردار از فرودگاه کرمان که در حال اجرای پروژه‌های عمرانی و نیز توسعه است دیدن کردیم.
وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در خصوص ایجاد و احداث باند جدید فرودگاه، توسعه‌ی ترمینال‌های فرودگاه، ارتقای ایمنی سطح فرودگاه و ... انجام شده بود، ادامه داد: در رابطه با قطع درختان در فرودگاه نیز مطالبی منتشر شده بود که با بازدید انجام شده سوء تفاهمی که در این زمینه به وجود آمده بود، رفع شد.

رییس شورای اسلامی شهر گفت: خوشبختانه علاوه بر اینکه درختان مذکور قطع نشده و به مکانی مناسب در نقطه‌ی دیگر منتقل شده بودند، صدها اصله درخت دیگر در فضای سبز فرودگاه کاشته و زیبا سازی شده بود.

فرشاد افزود: برنامه ریزی شده است که شورای اسلامی شهر و شهرداری و فرودگاه استان تعامل و همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان نیز در این نشست گفت: حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در فرودگاه مایه‌ی دلگرمی ما شد و امیدواریم مسئولان با حضور و بازدید از پروژه‌‌های فرودگاه و ارائه نقطه نظرات خود، ما را در توسعه‌ی فرودگاه استان که ورودی مهمی از شهر است، یاری دهند.

قاسم‌زاده افزود: افراد مختلف از قشرهای گوناگون و با مسئولیت‌های مختلف مانند سرمایه‌گذاران و گردشگران از طریق فرودگاه به عنوان یکی از مبادی ورودی شهر به شهر وارد شده و اگر در بدو ورود با مناظر، فضای سبز و ورودی‌های زیبایی روبه‌رو نشود، قضاوت خوبی در مورد شهر نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: بنابراین توسعه‌ی فرودگاه ضروری بود و برای توسعه بخشی از فرودگاه به جابه‌جایی حدود ۹۰ درخت کاج و سرو نیاز بود که با رعایت تمامی موارد، این تعداد درخت جابه‌جا شدند.
قاسم‌زاده ادامه داد: خوشبختانه ۹۹ درصد این درختان که بین ۴ تا ۱۷ سال سن داشتند، بعد از جابه‌جایی در محل جدید، گرفته و رشد کردند.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اظهار داشت: از شما در شورا و شهرداری و دیگر مسئولان شهر می‌خواهیم با بازدید از فرودگاه، نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کنند تا اگر مساله و مشکلی وجود دارد که ما متوجه آن نیستیم، رفع شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست با تبریک روز شوراها، هفته‌ی معلم، و روز کارگر گفت: از شهردار کرمان به دلیل برنامه‌های فرهنگی خوبی که از ابتدای سال جاری در ادامه‌ی برنامه‌های نوروزی در سطح شهر در حال اجراست و روح تازه‌ای در کالبد شهر دمیده است، تشکر می‌کنیم.
زهرا ایرانمنش ادامه داد: امیدواریم با توجه به نزدیکی به ماه رمضان، برنامه‌های خوبی هم برای این ایام تدارک دیده شود.
وی افزود: همچنین با توجه به نزدیک شدن به هفته‌ی معلم و با توجه به اینکه سال‌های گذشته، هم شورا و شهرداری به این هفته ورود کرده و این هفته را گرامی می‌داشتند، امسال نیز هفته‌ی معلم گرامی‌داشته شود.
وی به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اشاره کرد و گفت: طی این پیشنهاد، در هفته‌ی معلم فرهنگیان و فرزندان آنها بتوانند از خدمات رفاهی و امکانات فرهنگی شهرداری مثل شهربازی و بازدید موزه حیاتی به طور رایگان استفاده کنند که به تصویب اعضای شورا رسید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست، با اشاره به ویژه برنامه گنج سی ساله که به مناسبت سی‌امین سالگرد تاسیس مرکز کرمان شناسی کرمان برگزار شد، گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان بایستی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی که دارند، توجه بیشتری به هنرمندان کرمانی کرده و آنها را در کشور معرفی نمایند.
علی بهرامی ادامه داد: در مورد هنرمندان شهر مثل روح الله خالقی سازنده‌ی اهنگ ای ایران که همه‌ی ایرانی‌ها آن را می‌خوانند، ما کوتاهی کرده‌ایم و هنوز نتوانستیم کرمانی بودن وی را به همگان اعلام کنیم.
وی افزود: سرگرد سخایی نیز خدمات زیاد و ارزنده‌ای برای کرمان انجام داده ولی نامی از او در کرمان نیست، بنابراین از شهرداری می‌خواهیم که دو خیابان به نام ‌های استاد خالقی و سرگرد سخایی نامگذاری نمایند.
بهرامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مسئولان صنایع ملی مس می‌خواهند تیم داری را در کرمان تعطیل کنند و به همین جهت ورزشکاران در این خصوص بسیار نگران هستند، افزود: برای حمایت از ورزشکاران و ممانعت از این اقدام با استاندار و دیگر مسیولان صحبت هایی صورت گرفته و از آنها خواسته شده است تا مانع از این اقدام شوند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان تصریح کردد: شهرداری کرمان نیز در راستای مسوولیت اجتماعی و حمایت از ورزش ، در روز برگزاری مسابقات تیم مس، همیشه پنج دستگاه اتوبوس برای تردد تماشاچیان و علاقه مندان و هم چنین ۲۰ بنر سطح شهر به هواداران باشگاه مس اختصاص داده است.

فاطمه نخعی فر

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shoraeslamishahr.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات