نایب رییس کانون سراسری انبوه‌سازان:  قیمت ملک ثبات دارد

نایب رییس کانون سراسری انبوه‌سازان: قیمت ملک ثبات دارد

www.BanaNews.irنایب رییس کانون سراسری انبوه‌سازان پرداخت تسهیلات توسط بانک مرکزی را راهکار از بین رفتن رکود بخش مسکن اعلام و تصریح کرد: ‌وقت آن است که دولت سیاست‌های حمایتی به‌کار بگیرد و از بخش خصوصی حمایت کند تا در بخش مسکن رونق ایجاد شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجتبی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که نمی‌توان گفت رکود بازار مسکن نگران‌کننده است، اظهار کرد: دولت طی سال‌های گذشته اقدامات سخت‌گیرانه‌ای به کار بست تا از بروز منحنی سینوسی که هر چند سال یکبار در بخش مسکن رخ می‌داد، جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه همچنان سیاست‌های انقباضی در این بخش ادامه دارد، تصریح کرد:‌ اگر بانک مرکزی اقبال کند و پرداخت تسهیلات را از سر بگیرد، رکود بخش مسکن از بین می‌رود.

بیگدلی با بیان این‌که نمی‌توان گفت رکود بازار مسکن به معنای واقعی از بین رفته است، خاطرنشان کرد: این وضعیت بخش مسکن باعث فرار سرمایه‌ها به بازار طلا، سکه و ارز شده است در حالی که اگر سرمایه‌ها در بخش ساخت و ساز مسکن به‌کار گرفته شوند خروجی آن کارآفرینی، اشتغال و آبادانی خواهد بود.

نایب رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به این‌که مسکن مهر به نتیجه رسیده است، گفت:‌ وقت آن است که دولت سیاست‌های حمایتی به کار بگیرد و از بخش خصوصی حمایت کند تا در بخش مسکن رونق ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت ملک از ثبات برخوردار بوده و با افزایش قیمت روبرو نیستم، تصریح کرد: میزان اجاره‌بها در مراکز استان‌ها و کلانشهرها تغییر کرده است زیرا با سیل ورودی مهاجرت روبرو هستیم.

نایب رییس کانون سراسری انبوه‌سازان در ادامه اضافه کرد: سیاست شهرداری و دولت این است که در این مناطق ساخت و ساز را کنترل و یا حتی متوقف کند.

وی با بیان این‌که طرح مسکن مهر در حومه شهرها اجرا شده است، اضافه کرد: در کلانشهرها با کمبود مسکن روبه رو هستیم بنابراین باید کمر همت بسته و مشکل را حل کنیم.

 

 

    نظرات