سد نهرین طبس طی سه مرحله در سال جاری سر ریز شد

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: باتوجه به بارش های مناسب سال جاری سد نهرین طبس پس از بارندگی های اخیر در سه مرحله آب از سرریز آن عبور کرد که این رویداد موجب خرسندی مردم منطقه بویژه کشاورزان شد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای خراسان جنوبی، "محمود حمیدیان فر" با اعلام این مطلب اظهار داشت:سد نهرین طبس دارای ظرفیت ۴ میلیون و ۸۶۰ هزار مترمکعب است که بخشی از آب شرب این شهر را تامین می کند و ازابتدای سال  گذشته  تاکنون ۴ بارشاهد سرریز آب در این سد بوده ایم  که با مدیریت و کنترل به موقع سیلاب ها ، از وقوع خسارات احتمالی در پایین دست این سد جلوگیری به عمل آمد.

وی با بین اینکه در پی سیلاب های اخیر در مجموع ۱۰ میلیون متر مکعب رواناب در سدهای مخزنی استان مهار شد، خاطر نشان ساخت: در حال حاضر، در حدود ۲۶ میلیون متر مکعب از ظرفیت سدهای استان پر شده است و این میزان نسبت به سال گذشته ۸۶ درصد رشد داشته است که این رقم معادل ۴۵ درصد حجم سدهای استان است.

حمیدیان فر گفت: همچنین حدود ۳ میلیون متر مکعب از سیلاب ها در سدهای تغذیه مصنوعی استان، مهار شده و با توجه به برنامه مدیریت تلفیقی آبخوان ها، به مرور موجب تغذیه سفره های آب زیرزمینی استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سدهای استان در شرایط پایداری مطلوبی قرار داشته و کنترل های لازم انجام می گردد، گفت: از سر ریزشدن سدهای نهرین و دره بید طبس، برون فردوس و شوسف شهرستان نهبندان که بعد از بارندگی های فروردین و اردیبهشت آغاز شده بود صدها نفر از مردم منطقه و مسافرین دیدن کردند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات