نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان کرمانشاه/ جمالی نژاد: سیل اخیر به ۲۱۳ شهر و ۵۱۴۸ روستا در ۲۵ استان کشور آسیب وارد ساخت

نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان کرمانشاه/ جمالی نژاد: سیل اخیر به ۲۱۳ شهر و ۵۱۴۸ روستا در ۲۵ استان کشور آسیب وارد ساخت

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و دبیر کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده گفت: در جریان وقوع سیل اخیر به ۲۱۳ شهر و ۵۱۴۸ روستا در ۲۵ استان کشور آسیب وارد شد و برای جبران خسارات قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده به ریاست وزیر محترم کشور راه اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که دوشنبه ۹ اردیبهشت در نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان کرمانشاه سخن می گفت، افزود: در جریان سیل اخیر به بیش از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در کشور آسیب وارد شده و حدود ۶۷ هزار واحد نیازمند احداث مجدد می باشند.

وی همچنین به تخریب صد درصدی ۷۴۴ دهنه پل بر اثر سیلابهای اخیر اشاره نمود و گفت: ۱۰ هزار و ۶۷۱ دهنه پل نیز بین ۱۰ تا ۹۰ درصد دچار آسیب و خسارت شده اند.

جمالی نژاد در ادامه افزود: قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده که ریاست آن برعهده وزیر محترم کشور است، بصورت مستمر در حال فعالیت و رصد مسایل خاص استانها و پیگیری موضوعات مرتبط با مناطق آسیب دیده از سیل از طریق تشکیل جلسات کمیته های ذیل آن شامل بازسازی و نوسازی، تعیین و برآورد خسارت، اطلاع رسانی، کمیته اجتماعی و مشارکت های مردمی و بازسازی و نظارت با حضور مسئولانی از وزارت خانه ها و سازمان ها و دستگاه های مختلف مختلف می باشد.

دبیر کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده با اشاره به وارد آمدن خسارت به واحدهای مسکونی، تجاری و صنعتی در شهرها و روستاهای کشور گفت: به استانداری ها ابلاغ شده که جلسات کارگروه بازسازی و نوسازی استان ها بطور مستمر تشکیل شود و چنانچه برخی موضوعات نیازمند پیگیری بیشتر در مرکز است مراتب را به وزارت کشور اعلام نمایند.

وی کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده با بیان اینکه وقوع سیلاب اخیر با چنین وسعت و دامنه ای در کشور کم سابقه بوده است، گفت: وقوع این حادثه طبیعی با این حجم از خسارت نیازمند کارهای کارشناسی است و متولیان امر به دقت در حال بررسی خسارات وارد شده هستند.

جمالی نژاد همچنین با بیان اینکه بازسازی مناطق سیل زده، کار سخت و سنگینی است، گفت: در این عرصه نیازمند مشارکت موثرتر خیرین و بخش خصوصی و کمک های مردمی هستیم.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات