عزم سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برای حضور پررنگ خیرین و نیکوکاران در عرصه های مدیریت شهری و روستایی

عزم سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برای حضور پررنگ خیرین و نیکوکاران در عرصه های مدیریت شهری و روستایی

شیوه های همکاری و تعامل فی مابین مدیریت شهری و روستایی با خیرین و نیکوکاران عرصه آبادانی و توسعه شهرها و روستاها در نشستی به میزبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در این نشست رضا مختاری مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان طی سخنانی با اشاره به اقدامات ارزنده خیرین و نیکوکاران کشور در زمینه ساخت مسجد، مدرسه، دانشگاه، مسکن و مراکز درمانی گفت: تلاش می کنیم در این جلسات ضمن تاکید بر نقش تسهیل گری و اطلاع رسانی دولت، زمینه ساماندهی این فعالیت های نیکوکارانه در حوزه های وظیفه ای شهرداری ها و دهیاری ها را فراهم نماییم.

وی با بیان اینکه درعرصه مدیریت شهری و روستایی فضای فعالیت های مختلفی برای خیرین و نیکوکاران وجود دارد که چنانچه آنها از جزییات امر مطلع شوند، قطعاً در این زمینه اقدامات خوبی انجام خواهند داد، گفت: با توجه اینکه شهرداری ها و دهیاری ها نهادهای عمومی غیر دولتی هستند از انعطاف زیادی نسبت به مجموعه دولت برای انجام فعالیت خیرین ونیکوکاران در این حوزه ها وجود دارد.

در ادامه نمایندگان برخی از مجامع خیرین شهرساز و همچنین شهرداران و روسای شوراهای اسلامی برخی شهرها که خیرین در آنجا فعالیت های قابل توجهی انجام داده اند، گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در زمینه های عمرانی، اجتماعی، آموزش شهروندی، بازآفرینی شهری، گردشگری و بوم گردی بیان نمودند.

همچنین رضا مهدیزاده مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و برنامه ریزی شهری سازمان هم طی سخنانی گفت: هدف ما اینست که زمینه مشارکت خیرین و نیکوکاران عزیز را در عرصه کمک به پیشرفت و آبادانی شهرها و روستاها و انتقال تجربیات موفق این عرصه را فراهم نماییم.

در خاتمه و پس از بیان نظرات حاضران در جلسه مقرر شد این نشست ها بطور مستمر تشکیل تا چارچوب های همکاری خیرین و نیکوکاران با شهرداری ها و دهیاری ها مشخص و تدوین گردد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات