همایش روز ملی شوراها در استان کرمانشاه/  جمالی نژاد: شوراها باید زمینه حضور سرمایه گذاران و بخش خصوصی را در اجرای پروژه های عمران شهری فراهم نمایند

همایش روز ملی شوراها در استان کرمانشاه/ جمالی نژاد: شوراها باید زمینه حضور سرمایه گذاران و بخش خصوصی را در اجرای پروژه های عمران شهری فراهم نمایند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با اشاره به محدودیت های مالی دولت برای کمک به شهرها و روستاها ، گفت: شورای اسلامی شهرها و روستاها باید زمینه حضور موثر و پررنگ سرمایه گذاران و بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمران شهری و روستایی را فراهم نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد که نهم اردیبشهت همزمان با روز شوراها در همایش روز ملی شوراها در استان کرمانشاه سخن می گفت، افزود: تنها رمز موفقیت شهرداری ها در کنار کمک های دولتی، فراهم نمودن زمینه حضور سرمایه گذاران و بخش خصوصی در اجرای پروژ های شهری و معرفی ظرفیتهای شهرها و روستاها برای جذب سرمایه گذار است.

وی در ادامه با بیان اینکه در قانون بودجه سال ۹۸ برخی احکام مرتبط با حوزه کاری شهرداری ها و دهیاری ها احیا شد و امسال از محل تبصره ۲ ماده ۳۹ بیش از چهار هزار میلیارد تومان به مرور توزیع می شود، در عین حال گفت: شوراها و شهرداری ها و دهیاریها باید در نظر بگیرند که حضور پررنگ بخش خصوصی و سرمایه گذاران در کنار توجه به نگاه نو و ایده های خلاقانه در عرصه اداره شهر و روستا می تواند تحول و توسعه ایجاد نماید نه کمک های سازمان شهرداری ها و دهیاریها و وزارت کشور.

جمالی نژاد در ادامه افزود: امسال همچنین اعتبارات خوبی در زمینه های مدیریت پسماندها، ‌بازآفرینی، انتشار اوراق مشارکت و .. در قانون بودجه کل کشور لحاظ شده است.

وی افزود: سهمیه قیر اختصاص یافته به شهرداری ها نیز در سال جاری امسال از ۱۳ درصد به ۱۷ درصد افزایش یافته است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه سخنانش با تبریک روز شورا به اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها گفت: جایگاه شوراها به عنوان اولین خاکریز مطالبات مردم شهرها و روستاها بااهمیت است زیرا مردم در شهرها و روستاها دسترسی به مسئولان برای مطرح کردن مشکلات خود ندارند و از اعضای شوراها انتظار داریم این مطالبات و خواسته ها را به مسئولان انتقال دهند.

وی تصریح کرد: شوراها می توانند با تعامل، رفاقت و همدلی که ایجاد می نمایند، حس تعلق مردم به روستاها، شهرها، استان و کشور را افزایش دهند و در این حالت سرمایه اجتماعی و امنیت اجتماعی و امنیت ملی ارتقا خواهد یافت. بنابراین نقش و کارکرد شوراها در امنیت ملی هم موثر می باشد.

جمالی نژاد همچنین از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها خواست برای افزایش سطح اعتماد و اطمینان مردم به مسئولان تلاش نمایند و گفت: در وضعیت کنونی هیچ چیز به اندازه بی اعتمادی بین مردم و مسئولان به کشور آسیب نمی زند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات