اجرای طرح تفکیک در مبداء در حال طی مراحل قانونی است

اجرای طرح تفکیک در مبداء در حال طی مراحل قانونی است

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند از اجرای طرح تفکیک در مبداء در حال طی مراحل قانونی است.
وی گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت اجرای طرح تفکیک در مبداء پسماند در شهر اهواز پس از طی مراحل قانونی ، این طرح در سطح شهر اهواز اجرایی خواهد شد.
محمد رضا قنواتی مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری اهواز با بیان این خبر گفت: حلقه گم شده در چرخه خدمات شهری اهواز، طرح تفکیک پسماند در مبداء می باشد که نقش مهمی در ارتقاء نظافت شهر، تامین و حفظ سلامت و بهداشت عمومی و نظم خواهد داشت.
مدیر عامل سازمان پسماند توضیح داد: انتصاب بنده در انتهای بهمن ۹۶ رخ داد و از روز اول کارگروه کارشناسی جهت انجام مطالعات لازم به عنوان پشتوانه نرم افزاری این پروژه مهم تشکیل شد.
قنواتی افزود:کارگروه کارشناسی با استفاده از تحقیقات و پروژه های صورت گرفته بومی، نظر خواهی از اساتید دانشگاهای کشور و بازدید میدانی از ۷ شهری که در اجرای طرح تفکیک در مبداء پسماند دارای سوابق موفقی بودند نسبت به تهیه نرم افزار و پیوست طرح که جنبه های مختلفی اعم از حقوقی، اجرایی، اجتماعی، فرهنگی و مالی داشت اقدام کردند.
قنواتی ادامه داد: پس از آماده سازی مطالعات طرح تفکیک با توجه به اینکه باید همگرایی لازم در مجموعه شورا و شهرداری بوجود می آمد و اجرای طرح تفکیک نیازمند همکاری بین بخشی است، در تیرماه ۹۷ این طرح در حضور شهردار محترم ارائه و رهنمود‌های ایشان در فرآیند اجرایی طرح لحاظ شد. همچنین در مرداد و مهرماه ۹۷ این طرح در صحن شورای شهری مطرح و ارائه شد و نظریات اعضای محترم شورا هم اخذ شد.

مدیر عامل سازمان پسماند عنوان کرد: قیمت گذاری طرح تفکیک بایستی توسط کارشناسان رسمی دادگستری صورت می گرفت که در ۱۴ آبان ۹۷ نظریه کارشناس رسمی به این سازمان جهت درج در مزایده ابلاغ شد.
وی افزود: قیمت گذاری مذکور که در واقع ارزش زباله را در شرق و غرب اهواز پس از کسر هزینه های طرح، مشخص می کند مبتنی بر آنالیز دقیق پسماند های مناطق هشتگانه شهر اهواز که برای اولین بار صورت می گرفت، انجام شد.
قنواتی اضافه کرد: آگهی مزایده عمومی و ارزیابی کیفی طرح تفکیک برای اولین بار در ۲۷ آبان ، برای دومین بار در ۵ آذر و برای سومین بار در ۵ اسفند ۹۷ در روزنامه رسمی منتشر شد.
مدیر عامل سازمان پسماند به جلسات مختلفی که با گروه های صنفی فعال در بخش بازیافت پسماند ها در شهر اهواز مشغولند، برگزار شده اشاره کرد و گفت: نوبت چهارم آگهی مزایده عمومی طرح تفکیک در مبداء پسماند شهر اهواز که به دو قسمت شرق و غرب تقسیم شده در تاریخ ۳۱ فروردین منتشر شده و در این فرصت از همه صاحبان سرمایه ، کسب و پیشه و دارای تخصص در امر بازیافت زباله دعوت می کنم که در این فرآیند قانونی شرکت نمایند.
قنواتی در پایان تصریح کرد: در تبصره ۵۰ بودجه مصوب شهرداری در سال ۱۳۹۸ که به تصویب شورای محترم شهر و تایید فرمانداری اهواز رسیده آمده که شهرداری موظف است در سال ۹۸ از طریق سازمان مدیریت پسماند، طرح تفکیک زباله از مبداء را با توان بخشی خصوصی آغاز نماید که با اقدامات و تمهیدات قانونی اندیشیده شده در مسیر تحقق این مهم در سال جاری هستیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات