برگزاری جشن بزرگ گرامیداشت روز معمار

برگزاری جشن بزرگ گرامیداشت روز معمار


جشن بزرگ گرامیداشت روز معمار برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، شهردار کرمان در مراسم گرامیداشت روز معمار که در سالن اجتماعات دانشکده شهید چمران با حضور دکتر پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، برخی از اعضای شورای شهر و معاونین خدمات شهری و شهرسازی و معماری شهردار و مسئولان دانشگاه و جمعی از دانشجویان برگزار شد، با اشاره به جایگاه و اهمیت معماری در حوزه شهرسازی گفت: متخصصان این رشته باید در این حوزه با جدیت تمام و قوی‌تر از گذشته فعالیت کنند تا افراد غیر متخصص در این حوزه وارد نشده و فعالیت نکنند.
سید مهران عالم زاده با تاکید بر اینکه هر کس در هر حوزه ای که فعالیت دارد، باید تخصص لازم را در آن حوزه دارا باشد، افزود: وجود افراد متخصص در هر حوزه باعث تسریع در انجام امور می شود.
وی در خصوص اقدامات شهرداری در حوزه‌ی شهرسازی گفت: در این راستا شورای مشورتی معماری و شهرسازی تشکیل شده است و در آن اعضای هیات علمی دانشگاه، فعالان حوزه معماری و شهرسازی و متخصصان و نخبگان علمی نیز حضور دارند و عمده کار این شورا، سیاست گذاری های شهرداری در حوزه های معماری و شهرسازی است.
عالم زاده افزود: همچنین کارگروهی جهت تصویب طرح های شهری تشکیل شده است که در آن موضوعات مختلف شهری مورد بررسی قرار می گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه بافت تاریخی به عنوان ارزش افزوده شهر کرمان محسوب می‌شود، تصریح کرد: یک کارگروه ویژه بافت تاریخی با حضور نمایندگان میراث در همین راستا تشکیل شده است و در واقع این اقدام به منظور ضرورت توجه ویژه به بافت تاریخی صورت گرفته است و موضوعات مختص بافت تاریخی در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
شهردار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه سیما و منظر شهری ما وضعیت خوبی ندارد و آلودگی‌های بصری زیادی به چشم می خورد، گفت: در این راستا ضوابط سیما و منظر شهری تنظیم و تدوین شده است و باید در کمیسیون ماده ۵ تصویب شود تا براساس آن نمای ساختمان‌ها، مبلمان شهری و اماکن عمومی طبق چارچوب و قوانین سیما و منظر شهری ساخته شود.
عالم زاده همچنین از تدوین ضوابط ویژه معلولین خبر داد و افزود: بر اساس این ضوابط مناسب سازی شهر جهت استفاده معلولین صورت می گیرد.
وی همچنین راه اندازی شهرداری بافت تاریخی شهر را از دیگر برنامه های شهرداری عنوان کرد و گفت: ابلاغ آن صادر شده و مقدمات کار فراهم شده است و به زودی انجام خواهد شد.
عالم زاده در ادامه مشارکت فعالانه اصحاب علم و نخبگان و متخصصان در حوزه های مرتبط با شهر را بسیار مفید و سازنده دانست و تصریح کرد: باید در حوزه ارائه طرح ها و پیشنهادات سازنده در امور شهری نقش فعال و مشارکت جدی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بایستی به «معماری» توجه ویژه داشته باشیم، گفت: بناها و ساختمان ها به عنوان سرمایه ملی محسوب می شوند بنابراین باید اصول، ضوابط و مقررات ملی ساختمان رعایت شود و نظارت مهندسین ناظر به صورت جدی و صحیح وجود داشته باشد.
عالم زاده ابراز امیدواری کرد که برپایی این جلسات و نشست ها سرآغازی برای ایجاد تعامل هرچه بیشتر با نخبگان و متخصصان علمی در حوزه های معماری و شهرسازی باشد.
دکتر پور ابراهیمی نماینده‌ی مردم راور و کرمان نیز در این نشست با تاکید بر همکاری دستگاه ها با حوزه های علمی و دانشگاهی گفت: دستگاه های مختلف از جمله شهرداری می توانند با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های نخبگان و متخصصان علمی، به ارتقای علمی و دانشگاهی کارها و اقدامات کمک نمایند.

وی برگزاری این گونه نشست ها را در راستای معرفی توانمندی های نخبگان و دانشجویان کارساز و مفید دانست.
مهرابی، مدیر دانشکده شهید چمران نیز در این همایش از خدمات شهردار کرمان تقدیر و تشکر کرد و گفت: طی دوره مدیریت مهندس عالم زاده به عنوان شهردار جدید شهر کرمان، شاهد اقدامات خوب و تغییر و تحولات زیادی بودیم که شایسته تقدیر است.
وی در ادامه از نگاه مدبرانه‌ی شهردار کرمان در توجه به توانمندی ها و خلاقیت های قشر جوان تشکر کرد.
گفتنی است در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از سوی کانون مهندسی عمران و معماری استان کرمان، از شهردار کرمان و معاونین و چند تن از اعضای شورای شهر تقدیر شد.

مریم ایرانمنش

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdardarrozmemar.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdardarrozmemar۱.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdardarrozmemar۳.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات