سرعتگیرهای مزاحم و غیراستاندارد پایتخت جمعآوری شد
معاون ترافیک شهردار تهران از جمعآوری سرعتگیرهای مزاحم و غیراستاندارد پایتخت خبر داد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس سیدجعفر تشکری هاشمی روز سهشنبه با اشاره به اینکه سرعتگیرهای مزاحم و غیراستاندارد در پایتخت جمعآوری و حذف شدهاند، گفت: در عین حال شهرداری تهران معابری که این سرعتگیرها را از آنها جمعآوری کرده با روشهای دیگر ایمنسازی کرده است.
وی با اشاره به اینکه نصب سرعتگیرهای غیرمجاز و غیراستاندارد بعضا موجب بروز حوادثی شده است افزود: این سرعتگیرها نه تنها برای خودرو بلکه به دلیل عدم امکان کنترل خودرو، برای سایر خودروها و افرادی که در اطراف آن تردد میکنند حادثه ساز شده و موارد زیادی اتفاق افتاده است که خودروها با زدن ترمز پیش از سرعتگیر موجب بروز تصادف در محل شدهاند. از سوی دیگر بعضا موتورسیکلتها نیز در شب به دلیل مشخص نبودن برخی از این سرعتگیرها با حوادثی مواجه شدهاند.
معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه نصب سرعتگیرها در تهران ضابطهمند شده است به ایسنا گفت: بر این اساس پروفیل سرعتگیر استاندارد شده و با نصب علائم و تجهیزات پیشآگاهی برای رانندگان در محلهای مورد نیاز بکارگیری میشود.
وی تاکید کرد: معاونت ترافیک شهرداری تهران بر اساس مطالعات صورت گرفته برای افزایش ایمنی از روشهای تجربه شده و نوین آگاه سازی و آرامسازی ترافیک مانند استفاده از علائم و تجهیزات افقی و عمودی، خطوط ارتعاشی و سرعتگیرهای مجاز استفاده کند.
معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه سرعتگیرهای جدید به هیچ عنوان پلاستیکی نخواهند بود و از جنس آسفالت استاندارد با تجهیزات ایمنی و چراغ و علایم هشدار دهنده نصب میشوند به ایسنا گفت: سرعتگیرهای پلاستیکی به دلیل شکستگیهای مکرر و خارج شدن پیچهای آنها به دلایل مختلف بعضا موجب بروز خسارت به برخی خودروها شده است که بر این اساس جمعآوری آنها در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در شهر ۷۰۰ کیلومتر مربعی تهران نمیتوان به یکباره همه چیز را عوض کرد، افزود: در معابری که تشخیص داده شود به جای سرعتگیر میتوان نسبت به احداث گذرگاه عابرپیاده به صورت همسطح یا زیرگذر یا روگذر اقدام شود نسبت به این امر اقدام کردهایم.
معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه خط کشی معابر و گذرگاههای عابر پیاده به صورت دورهای در تهران انجام میشود، به ایسنا گفت: اگر شهروندان محلهایی را سراغ دارند که نیازمند احداث گذرگاه عابر پیاده بوده و یا فاقد خط کشی لازم هستند میتوانند مراتب را از طریق سامانه ۱۸۸۸ به شهرداری تهران اعلام کرده و کارشناسان ترافیک پس از بازدید از این محل در صورت منطبق بودن با استانداردها نسبت به احداث گذرگاه عابر پیاده اقدام میکنند.
وی افزود: متاسفانه یکی از عادتهای بد ما ایرانیها این است که از نزدیکترین نقطه میخواهیم از خیابان عبور کنیم. این در حالیست که با کمی پیمایش میتوانیم به یک گذرگاه عابر پیاده یا پل عابر پیاده برسیم.
معاون ترافیک شهردار تهران افزود: بخشی از تلفات و حوادث ناشی از تصادفات در کشور به دلیل عبور غیرمجاز عابران پیاده از معابر شهری به خصوص مسیرهای بزرگراهی است که منجر به بروزحوادث مرگبار میشود.
نظرات