تشکیل کمیته مشترک راهبردی آب ایران و آلمان/ اجرای پروژه‌های جدید آبی میان دو کشور

تشکیل کمیته مشترک راهبردی آب ایران و آلمان/ اجرای پروژه‌های جدید آبی میان دو کشور

فرهاد یزدان‌دوست در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با بیان این مطلب افزود: بخش آب و برق وزارت نیرو از دیرباز با مجموعه‌های اروپایی به ویژه با متخصصان آلمانی فعالیت‌های مشترک زیادی در دستور کار داشته‌اند بدین منظور در جهت توسعه فعالیت‌ها و نتیجه بخشی فعالیت‌های گذشته مقرر شده است تا در شاخه‌های مشخص آب و برق کمیته‌های فعالی را با کشورهای اروپایی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در همین راستا یکی از کمیته‌های فعال در این زمینه مربوط به کمیته همکاری‌های حول محور آب با کشور آلمان است که با توجه به اینکه در سال گذشته مسئولیت راهبری کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و آلمان به وزارت نیرو سپرده شده است، فعالیت‌های مربوطه نیز قوت بیشتری پیدا کرده تا ما بتوانیم این کمیته‌ها را با یک برنامه‌ریزی جدید به پیش ببریم.
یزدان‌دوست با اشاره به برگزاری اولین نشست کمیته مشترک همکاری‌های آبی ایران و آلمان، گفت: این نشست هم‌اکنون با حضور مدیران وزارت محیط زیست فدرال آلمان از جمله رگینا دوب، مدیر دپارتمان مدیریت آب و حفاظت منابع آبی این وزارتخانه و همچنین مدیران ارشد بخش آب و بین‌الملل وزارت نیروی ایران در محل ستاد این وزارتخانه در حال برگزاری است.
مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل تاکید کرد: اتفاقات بسیار خوبی برای آینده فعالیت‌های ایران و آلمان در این زمینه متصور است و در این نشست نیز ضمن بررسی فعالیت‌های انجام شده گذشته و شرایط موجود طرح‌ها در حال بررسی پروژه‌های جدید میان دو کشور هستیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر پشتیبانی دو کشور از نوع فعالیت‌های انجام شده و کسب حمایت‌ها از اتحادیه اروپا در دستور کار ماست که امیدواریم مجموعه‌ پروژه‌های بررسی شده که با همکاری مدیران ارشد آب ایران و آلمان به توافق خواهد رسید راهگشای فعالیت‌های بسیار بیشتر دو کشور در زمینه همکاری‌های آبی باشد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات