ضرورت مدیریت استراتژیک و متمرکز صنعت برق برای عبور ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی برق باختر "فرهاد شبیهی" در دومین جلسه هماهنگی برای گذراز پیک بار تابستان سال ۱۳۹۸ و تلاش در راستای تحقق برنامه های صنعت برق کشور که با حضور مدیران عامل شرکت های توزیع نیروی برق استان های مرکزی، همدان و لرستان در محل سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: مدیریت بار مطلوب با استفاده از همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود با تدابیر و برنامه ریزی دقیق بنا بر تمهیدات وزارت نیرو و توانیر و تامین نیاز مصرف ذینفعان در زمان تقاضا هدف اصلی ماست.

وی بیان کرد: با توجه به آسیب های گسترده شبکه برق در استان لرستان و سایر مناطق در سیل اخیر بر اساس الویت ها و حساسیت های موجود در شبکه برق، مقاوم سازی قبل از پیک بار مهم است.

فرهاد شبیهی، تمرکز بر رویت پذیری مصرف مشترکان پر مصرف در شرکت های توزیع و برق منطقه ای را ضرورت دانست و افزود: تمیداتی باید از سوی شرکت برق منطقه ای اتخاذ شود تا شرکت های توزیع بتوانند فیدرها را رصد کنند و همچنین شرکت های توزیع باید با تدابیر لازم و نصب کنتورهای هوشمند بتوانند مصرف مشترکان پرمصرف و دستگاه های اجرایی را رصد و کنترل کنند.

وی بر نظارت رعایت الگوی مصرف در مساجد و مدارس توسط شرکت های توزیع برق تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر با بیان اینکه اجرای طرح های تشویقی ویژه صنایع و کشاورزی  در سال ۹۸ همچنان اجرا می شود، افزود: تمام تلاش صنعت برق گذر از تابستان بدون خاموشی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هم گفت: امیدواریم با هماهنگی، همدلی و مدیریت مصرف به سمت عرضه و تقاضا و مدیریت بار صنایع در استان، بتوانیم از پیک بار ۹۸ به خوبی عبور کنیم.

محمدا اله داد افزود: تلاش همه همکاران صنعت برق برای پایایی شبکه برق در سیل اخیر به ویژه در استان لرستان که موجبات خسارات قابل توجهی به صنعت برق شد مثال زدنی است.

وی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با انجام برنامه های طرح ریزی شده و استفاده حداکثری از پتانسیل های موجود برای گذر از پیک تلاش می کند.

االه داد بیان کرد: مدیریت مصرف فراتر از پیک بار تابستان است و این مدیریت مصرف در تمام طول سال  باید انجام شود.

شهیدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این جلسه به تشریح برنامه های شرکت توزیع نیروی برق استان در خصوص کنترل بار مشترکان کشاورزی در راستای کاهش پیک بار سال ۹۸ پرداخت و افزود: ۴۰ درصد مصرف برق در استان همدان در بخش کشاورزی است.

خودنیا، مدیرعامل توزیع نیروی برق استان لرستان نیز با اشاره به این که سال جاری با وقوع سیل سالی سخت و سرشار از تجربه برای صنعت استان بوده است، افزود: بخشنامه های توانیر را با تمام تلاش با همراهی مسئولان ارشد استان برای گذر از پیک بار سال ۹۸ اجرایی خواهیم کرد.

ارائه طرح های ملی مرتبط با پیک، برگزاری جلسه هماهنگی با استانداران برای گذر از پیک، پیگیری در خصوص استفاده از مولدهای موجود و نحوه اطلاع رسانی در زمان پیک بار از جمله موارد مطروحه در این جلسه بود.

گفتنی است در این جلسه مدیران دیسپاچینگ و مدیریت مصرف شرکت های توزیع برق استان های لرستان، مرکزی و همدان به ارائه گزارش عملکرد و اقدامات زیربنایی انجام شده و پیشنهادهای فنی برای آماده سازی شبکه در منطقه جهت گذر از پیک بار تابستان ۹۸ پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات