مصرف ۷۱درصد انرژی برق استان زنجان در بخش مولد

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، علیرضا علیزاده با بیان اینکه، صنعت برق نقش زیر بنایی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی دارد گفت: صنعت برق عامل کلیدی در توسعه صنعتی است و در سالی که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، "سال رونق تولید" نامگذاری شده است باید در جهت حمایت از رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار تلاش صنعت برق دوچندان شده است چراکه صنعت برق به عنوان پایه ی اصلی در زیر ساخت تولید وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

علیزاده تعداد مشترکان برق استان زنجان را حدود ۴۴۶ هزار مشترک برشمرد و افزود: ۱۰۰درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان که شامل۸۹۳ روستا از مجموع ۹۱۴ روستای استان از نعمت برق برخوردارند.

وی میزان مصرف انرژی بخش مولد در بخش های صنعت و کشاورزی را بیش از ۷۱ درصد کل انرژی توزیع شده استان برشمرد و گفت: از این میزان ۱۹ درصد در بخش کشاورزی و ۵۲ درصد در بخش صنعت مصرف شده است و این آمار نشان می دهد برق به عنوان انرژی زیرساختی نقش محوری در رونق تولید و اقتصاد کشور دارد و شرکت توزیع نیروی برق استان برای تحقق شعار سال "رونق تولید" از تمامی توان و پتانسیل خود برای همراهی با تولیدکنندگان استان استفاده می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان طول شبکه توزیع برق استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر عنوان و اضافه کرد: تعداد پستهای برق استان ۹هزارو ۸۲۱دستگاه با ظرفیت هزار و ۵۰۰ مگاوات آمپر است که به ۴۴۵هزارو ۶۷۴ مشترک شهری و روستایی ارایه ی خدمت می کنند.

علیرضاعلیزاده توزیع برق مطمئن و پایدار، با رویکرد اقتصادی و مشتری مداری وگسترش استفاده از انرژی های تجدید پذیر را گامی در جهت ذخیره منابع برای نسل های آینده یاد کرد و افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در راستای رسیدن به اهداف این شرکت در کسب رضایت مشترکان ۳ شاخصه مهم را در چشم انداز استراتژیک شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، رساندن میانگین خاموشی هر مشترک در سال به ۱۴۰دقیقه، حذف مراجعه حضوری متقاضایان و مشترکان با استفاده از فناوری های نوین و کاهش تلفات انرژی برق به کمتر از ۴ درصد، هدف گذاری کرده است و البته هم اکنون شرکت توزیع نیروی برق زنجان در هر کدام از این شاخصه ها جایگاه بالایی در سطح کشور دارد و می توان گفت استان زنجان یکی از استان های سرآمد در صنعت تولید و توزیع برق است.

علیزاده در بخش دیگری از سخنان اش از افزایش ۷ درصدی تعرفه برق کلیه مشترکان از ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد و تصریح کرد: وزارت نیرو در مقابل این افزایش تعرفه، طرح های انگیزشی و تشویقی برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می کنند در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برای مشترکان خانگی اطلاعیه هایی به رنگ های قرمز، برای مشترکان پرمصرف و سبز، برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است و مشترکانی که بتوانند مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهش دهند دوبرابر میزان کاهش مصرف خود را بر روی صورتحساب کارکرد خود به عنوان تشویق دریافت خواهند کرد و در مقابل مشترکان پرمصرف از جریمه مصرف بیش از الگوی مصرف مواجه خواهند بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: سال پیش با توجه به کمبود تولید برق در بخش توزیع برق، کشور دچار مشکل شده بود و برای جبران کسری برق بخش هایی از کشور در پیک مصرف تابستان به ناچار برخی از استان ها از جمله استان زنجان دچار خاموشی تابستانی بود که با توجه خداوند و با بارش های خوبی امسال نازل شد و نیروگاه های برق آبی کشور با حداکثر توان کار خواهند کرد، ولی از سوی دیگر میزان مصرف کشور رشد بیش از ۵ درصدی را دارد و باید نیروگاه های جدیدی برای تولید برق در نظر گرفته شود.

علیرضا علیزاده تصریح کرد: در پیک مصرف تابستان جهت کاهش مصرف مشترکین طرح های تشویقی برای تعرفه های مختلف در نظر گرفته شده است و سال پیش نیز برای صنایعی که با شرکت توزیع برق در دوره پیک مصرف تابستان همکاری داشتند دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پاداش کاهش مصرف تعلق گرفت.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیز برای دوره اوج مصرف تابستان طبق تفاهم نامه ای که با کشاورزان بسته شد با قطع مصرف ۴ساعته تابستان کارکرد ۲۰ساعت دیگر روز برایشان رایگان محاسبه شد که امسال نیز قراراست تفاهم نامه های جدید در این بخش ها برای دوره پیک تابستان بسته شود.

رییس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان اعلام کرد: در راستای کاهش مصرف انرژی های مختلف و همچنین صرفه جویی در زمان طرح های مختلفی برای توسعه خدمات غیرحضوری صورت گرفته که مهمترین طرح، راه اندازی سامانه برق زنجان (سبز) بود که با موفقیت در سال ۹۷ رونمایی شد و این سامانه توانایی ارائه کامل خدمات به مشترکان را داراست.

علیرضا علیزاده تاکید کرد: شهروندان و مشترکان برق دیگر نیازی به مراجعه حضوری به امورهای برق را ندارند و میتوانند با نصب این نرم افزار بر روی تلفن همراه خود ما را در رسیدن به اهداف و ارائه خدمات نوین و کاهش زمان دریافت و انجام خدمات یاری کنند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات