شرکت بیش از ۵ هزارنفر در کارگاه های مهارت های اجتماعی

شرکت بیش از ۵ هزارنفر در کارگاه های مهارت های اجتماعی

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت:  بیش از ۵ هزار نفر در طول سال ۹۷ در کارگاه های مهارت های اجتماعی معاونت اجتماعی سازمان و فرهنگسراها شرکت کرده اند.

به گزارش ارتباطات مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  فرهنگ صفایی پور اظهار کرد:  بیش از ۵ هزار نفر در ۱۰ هزارو ۶۸ کارگاه مهارت های اجتماعی به تعداد ۹۷  هزارو ۶۸۰نفرساعت در فرهنگسراها  شرکت کردند .

وی با بیان این که جهت راه اندازی کارگاه ها مبلغ ۴۴۶ میلیون و ۵۰ هزار ریال یارانه تخصیص داده شده است، گفت: مهارت های اجتماعی در قالب کارگاه های مختلف گروهی، مشاوره فردی، آموزش حفاظت از محیط زیست و انجمن های معتادان گمنام و بهبود یافتگان با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای فرهنگ شهروندی توسط معاونت اجتماعی سازمان و فرهنگسراهای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه طی سال ۹۷ برگزار شد.
به گفته وی مهارتهای تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده، مهارتهای سواد رسانه ای، مهارتهای پیشگیری از بزه اجتماعی، مهارتهای بین فردی و مهارتهای فردی سرفصل هایی هستند که دارای ۳۷ زیر مجموعه می باشند که در این کارگاه ها ۱۴ موضوع از آنها با عناوین فرزندپروری، اعتیاد، فضای مجازی، کلاهبرداری و سرقت، ارتباط بدون خشونت، مهارتهای زندگی، همسرداری، برقراری ارتباط موثر پیشگیری از نزاع و درگیری، فرزندپروری، برقراری ارتباط با نوجوانان، ایمنی چهارشنبه سوری، کلاهبرداری و سرقت،  پیشگیری از نزاع و درگیری، استرس، طلاق عاطفی، مفاهیم پایه زیست محیطی آموزش داده شده است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با اعلام این که در سال ۹۷ در راستای فراهم سازی زیرساخت های فعالیت های اجتماعی، دسترسی آسان و ارزان قیمت به خدمات اجتماعی، محله محور کردن برنامه ها و خدمات، در اولویت قراردادن مناطق حاشیه نشین جهت استفاده از خدمات اجتماعی گام هایی برداشته شد،بیان کرد: در این راستا کارگاه های مهار تهای اجتماعی با هدف توانمند سازی شهروندان جهت پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، بزهکاری و خشونت ،اختلالات رفتاری، توسعه فرهنگ شهروندی و ارتقا توانایی روانی - اجتماعی در دستور کار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه قرار گرفته است.
صفایی پور  با اشاره به موفقیت کسب شده در برگزاری این کارگاه ها در طول سال ۹۷ گفت: به حول قوه الهی در سال ۹۸ نیز نسبت به ادامه وتقویت آن نهایت تلاشمان را خواهیم کرد.
به گفته وی این امر مهم محقق نمی گردید مگر با همکاری و کارسازی اداره کل محترم بهزیستی آذربایجان غربی که یکی از مهمترین بخش های اجرای کارگاه های فوق، تامین مربیان و مشاوران بود که توسط اداره کل بهزیستی استان انجام پذیرفت که صمیمانه از همکاری ایشان قدردانی می نمایم.
وی ادامه داد : نهایتاًَ از مجموعه معاونت اجتماعی سازمان و تک تک فرهنگ سراها جهت برگزاری کارگاه های مذکور قدردانی می کنم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات