پیام تبریک مدیریت شهری به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر و هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم

پیام تبریک مدیریت شهری به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر و هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم

شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه طی پیامی روز جهانی کار و کارگر و همچنین هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم را تبریک گفتند :

متن این پیام به شرح زیر است :

باسمه‌تعالی

تقارن دو مناسبت هفته معلم و روز جهانی کار و کارگر از آن منظر که هنگامه تقدیر از دو قشر فرهیخته و سخت‌کوش است ، زمینه مسرت و شادمانی را فراهم می‌آورد .

یقیناً هدف معلمان و کارگران در ساخت پایه‌های یک جامعه به هم نزدیک است چراکه یکی نیروی انسانی آتیه ساز وطن را تربیت می‌کند و دیگری با دقت و حساسیت پایه‌های عمران و سازندگی را مستحکم می‌سازد.

یازدهم اردیبهشت‌ماه در هرسال تعلق به قشری دارد که زیربنائی‌ترین مفهوم زندگی انسان را خلق می‌کنند و با جوهره درونی و استعدادهای بالقوه و بالفعل خود تداوم زندگی را به‌سوی داشتن جامعه‌ای پویا و سالم که لازمه یک زندگی معقول و ایده آل است برای انسان و انسانیت رقم می‌زنند .

توجه به جایگاه و اعتبار کارگران در جامعه اسلامی از مهم‌ترین مسائلی است که در نگاه قرآن و معصومین(ع) بر آن تاکید فراوان شده است.

بدون شک گرامیداشت مقام و منزلت کارگر به یک روز محدود نمی‌گردد و به فرموده  بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) نیز هرروز،  روز کارگری و کارگران است. کارگران عزیزی که بااراده‌ای قوی و روحیه خستگی‌ناپذیر برای کسب روزی حلال تلاش کرده و "استقلال" و "خودکفایی" را در همه عرصه‌ها و در سایه خودباوری معنا می‌کنند.

دوازدهم اردیبهشت‌ماهچهلمین سالگرد شهادت استاد شهید آیت‌الله مطهری رضوان‌الله علیه است ، سالروز شهادت استادی  اندیشمند که یادآور سخت‌کوشی‌ها و مجاهدت‌های معلمان تلاشگر و فرهیخته‌ای است که با جوهر جان و کِلک وجود خویش زیباترین جلوه‌های تعلیم و تربیت و تصویری از فداکاری‌ها و خودباوری‌ها را به تصویر می‌کشند و فرزندان خلاق ایران اسلامی را به گوهر دین و دانایی آراسته می‌کنند .

تعلیم و تربیت هدیه و ارمغانی است از جانب خداوند متعال ، و انبیای الهی بزرگ معلمان و مربیان بشریت‌اند و واسطه‌ای برای هدایت ، پرورش و تعلیم انسان به‌سوی آموزه‌های خداوندی ، و در حقیقت اولین آموزگار و مربی اصلی بشریت همانا رب تعالی و خداوند جهانیان است و ازاین‌روست که شغل معلمی را جایگاهی است بس رفیع و معلمان مورد اکرام همگان‌اند و چه زیبا بزرگ معمار انقلاب اسلامی و رهبر کبیرمان (ره) فرمود : « معلمی شغل انبیاست» .

این‌جانبان ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر و همچنین هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم، موفقیت روزافزون تمامی کارگران زحمت‌کش و فرهنگیان متعهد و خدوم را از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نماییم .

سید محسن هاشمی شهردار مبارکه

سجاد خالوزاده رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه

اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات