آمار فوتی های نوروز امسال بنا به آمار پلیس ۱۰۰ درصد کاهش یافته است

آمار فوتی های نوروز امسال بنا به آمار پلیس ۱۰۰ درصد کاهش یافته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر مجتبی زوربخش در آیین تقدیر از تلاش های معاونت حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور در کاهش تصادفات شهری که به همت کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر برگزار شد، افزود: آمار حوادث رانندگی سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ نیز ۲۵ درصد کاهش داشته است، در سال ۹۷ تعداد ۱۴۴نفر فوتی های ناشی از سوانح رانندگی بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که ۱۹۱ نفر بوده است آمار۲۵ درصد کاهش یافته است.
وی در این آیین که با حضور اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر، پلیس راهور و دیگر مدیران شهری به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل برگزار شدT کاهش ۴۴ نفر فوتی در مدت یکسال را نشانگر اقدامات اثرگذار و تعامل مثبت شهرداری و پلیس عنوان کرد و افزود: شناسایی و اصلاح ۱۷۰ نقطه حادثه خیز شهری مهمترین اقدامی است که در یکسال اخیر با همراهی و همکاری پلیس راهور انجام و چنین نتیجه ایی درخشان در حوزه کاهش حوادث ترافیکی رقم خورد.
دکتر نواب قائدی رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز در این آیین ضمن قدردانی از عوامل ایجاد ایمنی در سطح کلانشهر شیراز، این روز را فرصتی دانست تا به اهمیت کار این قشر از جامعه که همواره در جهت حفظ جان و سلامتی مردم تلاش می کنند، توجه بیشتری شود.
وی با بیان اینکه کلانشهر شیراز در سالی که گذشت با کاهش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت رتبه اول کاهش تصادفات شهری و تلفات جانی در کشور را داشته است، گفت: این مهم حاصل تلاش عوامل مرتبط با حوزه حمل و نقل و ترافیک است و در این راستا شورای اسلامی شهر شیراز از هرگونه اقدامی که منجر به کاهش تلفات و تصادفات شهری شود حمایت می کند.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در ادامه به برخی اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز که در کاهش تصادفات شهری و حفظ ایمنی شهروندان موثر بوده است اشاره کرد و افزود: شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز، ایمن سازی ۱۷۰ نقطه حادثه خیز شهری از جمله بلوارهای رحمت، شهید چمران، معالی آباد، اتحاد، خلیج فارس،جانبازان، حسینی الهاشمی، مدرس، جمهوری،دکترحسابی و... ، طراحی و اجرای پلان های ایمنی برای پروژه های عمرانی سطح شهر نظیر تقاطع شهدای کشن، تقاطع جوادیه و... ، اصلاح هندسی معابر سطح شهر، ساخت و نصب پلهای هوایی عابر پیاده، اجرای ۱۴۰ کیلومتر خط کشی محوری، ۱۰۰۰ بلوک خط کشی عابر پیاده به منظور ایمن سازی معابر، نصب تجهیزات ترافیکی در بلوارها و معابر شهری و.... بخشی از اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافیک بوده که در کاهش تصادفات شهری و کسب عنوان رتبه اول کاهش تصادفات شهری در کشور نقش بسزایی داشته است.
دکتر قائدی نقش دیگر دستگاههای ذی ربط در حوزه راه، حمل و نقل و پلیس راهور را نیز در روند کاهشی تصادفات مهم قلمداد و ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از تمامی ظرفیتها خصوصا فرهنگسازی در زمینه کاهش تصادفات، شاهد روزهای بدون حوادث رانندگی باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات