جلسه شورای راهبردی شهرستان در دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان میبد برگزار شد

جلسه شورای راهبردی شهرستان در دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان میبد برگزار شد

با حضور دکتر اعرافی رئیس شورای راهبردی شهرستان میبد و مهندس نقوی شهردار میبد جلسه شورای راهبردی این شهرستان در دو نمایندگی نظام مهندسی میبد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان استان یزد، مدیر دفتر نمایندگی نظام مهندسی میبد در این جلسه اظهار کرد: با توجه به برنامه ثبت جهانی میبد و وجود بیش از هزار هکتار بافت میراثی وباغات هم پیوند، وجود طرح و آیین نامه مدون برای ساخت و ساز و نما در مجموعه شهر ضروری می باشد.

مهندس محمد حسین صباغی  با اشاره به مشکلات سیما و منظر شهری میبد گفت: در شهرستان میبد ساخت و سازها منطبق با بافت تاریخی نیست و در سایر قسمتها ساخت و ساز نامتناسب با محیط و اقلیم و استفاده از مصالح متفاوت است که در این راستا باید آیین نامه ای برای ساماندهی سیما و منظر شهری تدوین شود.

در این جلسه  مقرر شد کمیته  دایمی تدوین آیین نامه سیما و منظر شهری با حضور نمایندگان دفتر نمایندگی نظام مهندسی میبد، شهرداری و میراث فرهنگی تشکیل شود تا نماهای متناسب با بافت های میراثی و شهری با مصالح همگون با سیمای شهر مورد تایید قرار گیرد.

جدیت در تشکیل پلیس ساختمان تو سط شهرداری با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، برخورد با متخلفین و کنترل عملیات ساختمانی به روش کنترل ماشین آلات درشهرستان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات