خبرهای خوب برای دهیاران در نشست شوراهای استان گلستان/ جمالی نژاد: پاداش آموزش و افزایش حق عمران دهیاران پرداخت می شود

خبرهای خوب برای دهیاران در نشست شوراهای استان گلستان/ جمالی نژاد: پاداش آموزش و افزایش حق عمران دهیاران پرداخت می شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در سال جاری به استانداری ها، افزایش ۳۶ درصدی حقوق مبنای دهیاران، پرداخت پاداش آموزش و افزایش فوق العاده عمران را از ویژگی‌های این دستورالعمل ذکر نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که عصر چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت در همایش آموزشی شوراهای اسلامی روستاهای استان گلستان سخن می گفت، افزود: در صورت حضور دهیار در دوره‌های آموزشی مصوب، در پایان سال به ازای هر ساعت حضور در دوره‌های آموزشی، فوق‌العاده‌ای با عنوان پاداش آموزش، محاسبه و به دهیار پرداخت می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اصلاح آیین نامه اجرایی دهیاریها، که در زمینه کادر و سازمان دهیاری هاست، و اصلاح آیین نامه استخدامی دهیاریها در کمسیون اجتماعی دولت تصویب و برای تصویب نهایی به دولت ارسال شده است.

جمالی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به دهیاریهای استان گلستان تخصیص یافته است، اعلام کرد: نخستین مرحله پرداخت اعتبارات سوخت به دهیاری ها در سال جاری تا انتهای اردیبهشت انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: با تصویب قانون توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری، در استان گلستان بیش از ۶ هزار واحد تولیدی و خدماتی جدید طی یکسال گذشته با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت راه اندازی شده است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به حضور ۳۱۴۱ عضو شوراهای اسلامی روستائی و ۹۰۸ دهیاری در ۹۳۶ روستای استان گلستان، افزود: در یک سال گذشته برای ارتقاء سطح آموخته ها و بازآموزی، شش دوره آموزشی برای شوراهای روستایی و دهیاریهای استان گلستان برگزار شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزارت کشور با اشاره به سال رونق تولید و وظایف خطیر مدیریت روستائی در تحقق هدف گذاری سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: پیشرفت، تولید ثروت، کارآفرینی و تقویت زیرساخت های شهر و روستا با اتکای صرف به اعتبارات اندک دولتی تحقق نخواهد یافت و لازم است شهرداری ها و دهیاری ها و شوراها با توجه به ظرفیتهای منحصر بفرد و تنوع اقلیمی استان گلستان، اقدامات لازم را در خصوص معرفی مزیتهای نسبی شهرها و روستاها برای جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری و بوم گردی، برپایی جشنواره های فرهنگی و هنری و ... انجام دهند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات