شناسایی و حمایت از ایده های...

شناسایی و حمایت از ایده های...

نشست شناسایی و حمایت از ایده های فناورانه در زمینه مدیریت شهری با همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان و انجمن شهر هوشمند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فاوا شهرداری یزد، مسعود تاج آبی رئیس سازمان در نشست شناسایی و حمایت از ایده های فناورانه در زمینه مدیریت شهری با محمد سپهر مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد و انجمن شهر هوشمند، گفت: نهاد هایی مانند شهرداری ها نیازمند برخورداری از توانمندی بخش خصوصی به ویژه دانش بنیان می باشد تا با راهکارهای نوآورانه در حل مسائل شهری این نهاد را یاری نمایند، در این راستا همکاری مشترکی برای تدوین برنامه ها و شناسایی ایده های فناورانه با تعامل صندوق پژوهش و فناوری استان به عنوان حامی مالی و سرمایه گذار ایجاد شده که در جهت تحقق اهداف مقرر و تقویت اقتصاد شرکت های استارتاپی و دانش بنیان می تواند موثر واقع شود.

وی تصریح کرد: هدف شهرداری در این همکاری کسب منافع اقتصادی نیست و دید ما حمایت از شرکت های دانش بنیان بومی و برخورداری از بهترین ایده ها و فناوری های نوین در حل مسائل شهری می باشد.

رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد یادآور شد: استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان موتور محرک  توسعه اقتصادی و پیشران های اشتغال در کشور هستند، نگاه حمایتی ما به شرکت هایی است که صاحب ایده هایی در زمینه حل مسائل شهری است می باشد و با این دیدگاه وارد این همکاری شده ایم و امیدواریم به کمک صندوق پژوهش و فناوری بتوانیم مسئولیت اجتماعی را به نحو احسنت انجام دهیم.

در ادامه این نشست محمد سپهر مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان دارای پتانسیل های خوبی در روند تولید هستند و لازم است صندوق‌های پژوهش و فناوری از طرح ها و ایده های کوچک شرکت های دانش بنیان حمایت کنند تا زمینه توسعه تولید فراهم شود از این رو این مرکز می تواند از حداکثر اعتبارات داخلی و منابع خارجی در جهت حمایت مالی از پروژه های فناورانه بویژه در حوزه مدیریت شهری و شهر هوشمند داشته باشد.

وی افزود: یکی از اهداف مهم صندوق نیز ایجاد ارتباط و تعامل میان شرکت های دانش بنیان در جهت رفع موانع و مشکلات است.

پرداخت تسهیلات و صدور ضمانت نامه برای شرکت های فعال در این حوزه توسط صندوق پژوهش و فناوری استان از جمله موارد مهم ذکر شده در این نشست بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات