جشنواره شهر دوستدار کودک با استقبال بیش از ۴ هزار کودک برگزار شد

جشنواره شهر دوستدار کودک با استقبال بیش از ۴ هزار کودک برگزار شد

شهردار منطقه ۷ شیراز با اشاره به اینکه جشنواره شهر دوستدار کودک همزمان با هفته شیراز و به منظور بسترسازی برای توجه به نیازها و علایق کودکان برگزار شد، عنوان کرد: بیش از ۴ هزار کودک و والدین آنها در این جشنواره شرکت کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس صالحی گفت: جشنواره شیراز شهر دوستدار کودک، جشنواره ای برای آینده سازان کشور است و با برگزاری این جشنواره تلاش داریم‌ شیراز را به عنوان شهر دوستدار کودک در سطح ملی معرفی کنیم.
شهردار منطقه ۷ شیراز رونمایی از آثار هنری و ادبی دانش آموزان را یکی از برنامه های جشنواره شهر دوستدار کودک عنوان کرد و افزود: در این جشنواره از ۳ هزار اثر هنری و ادبی دانش آموزان نواحی ۴ گانه آموزش و پرورش شهر شیراز رونمایی و بهترین آثار انتخاب شد.
وی ارتقای فرهنگ شهروندی را یکی دیگر از رویکردهای برگزاری جشنواره شهر دوستدار کودک دانست و خاطرنشان کرد: در این جشنواره آموزش های لازم در زمینه فرهنگ شهروندی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سازمان مدیریت پسماند و معاونت حمل و نقل و ترافیک به کودکان و دانش آموزان مطابق با رده بندی سنی آنها ارائه شد. همچنین با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی محصولات فرهنگی و کتاب نیز به شرکت کنندگان در این جشنواره اهدا شد.
مهندس صالحی ضمن اشاره به حضور گروه های فرهنگی و هنری کودکانه و استقرار اتوبوس شادی در بوستان شهروند به مناسبت برگزاری جشنواره شهر دوستدار کودک گفت: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره ارتقای سطح شادی کودکان و توجه به نیازها و علایق کودکان است. در این راستا گروه های بازی و ورزش کودکان و گروه های مختلف هنری، فرهنگی و ورزشی کودکانه در جشنواره شهر دوستدار کودک شرکت کردند و ساعات شادی را برای کودکان رقم زدند.
شهردار منطقه ۷ با تاکید بر اینکه در شهر دوستدار کودک تلاش می شود تا فضای فعالیت کودکان همچون سایر شهروندان و منطبق با نیازهایشان مناسب سازی شود، اضافه کرد: از این رو اقداماتی از جمله اصلاح مسیر تردد کودکان، نصب مبلمان های شهری کودکانه، رنگ آمیزی و ایمن سازی محیط در بوستان شهروند صورت گرفت تا کودکان احساس ایمنی بیشتری در فضای شهری داشته باشند.
مهندس صالحی عنوان کرد: در این جشنواره به منظور پایش و بررسی سطح سلامت دانش اموزان غرفه های مرکز معاینات دندانپزشکی و اورژانس اجتماعی برپا شد.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی شهر دوستدار کودک به شهروندان دانست و افزود: جشنواره شهر دوستدار کودک به میزبانی شهرداری منطقه ۷ و با حضور ارگان های مختلفی از جمله سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ،سازمان مدیریت پسماند، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، اداره کل بهزیستی، هیات ورزش های همگانی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره آموزش و پرورش، مرکز بهداشت شهدای والفجر و امور بانوان استانداری برگزار شد.
ابراهیم  گشتاسبی راد رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در جشنواره شهر دوستدار کودک گفت: تلاش داریم شیراز را به شهری لذت بخش و ارامش بخش برای کودکان تبدیل کنیم.
دکتر گشتاسبی راد افزود: فرهنگسرای شهروند برنامه ریزی مناسبی به منظور ارائه برنامه های مختلف به کودکان کرده است.
شیلا جهان جاه مدیر پروژه شهر دوستدار کودک نیز در این گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص تبدیل شیراز به شهر دوستدار کودک، این اداره از مناطق ۱۱ گانه شهرداری شیراز بازدید و زیرساخت های مناطق مختلف شیراز را بررسی کرد.
جهان جاه ضمن برشمردن ویژگی های شهر دوستدار کودک افزود: ایمنی و فراهم آوردن محیطی شاد و سالم از ویژگی های شهر دوستدار کودک است تا کودکان نیز بتوانند در این فضای شهری همچون بزرگسالان فعالیت کنند.
مدیر پروژه شهر دوستدار کودک ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره پایه ای برای تجدیدنظر در زمینه شهرسازی و ساخت شهری بر پایه علایق و نیازهای کودکان باشد.
براساس این گزارش، جشنواره شهر دوستدار کودک چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ لغایت ۱۹ در بوستان شهروند واقع در بلوار اتحاد با شرکت گروه های بازی و ورزش کودکان و گروه های مختلف هنری، فرهنگی و ورزشی کودکانه برگزار شد. پیش از این نیز نخستین برنامه گذر کودکانه در راستای تبدیل شیراز به شهر دوستدار کودک در پیاده راه وکیل چهارشنبه اول اسفند ماه برگزار شده بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات