نشست شهرداران و دهیاران خراسان شمالی/ جمالی نژاد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بهره گیری از ظرفیتهای خود درآمدزایی و وابستگی به درآمدهای دولت را قطع کنند

نشست شهرداران و دهیاران خراسان شمالی/ جمالی نژاد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بهره گیری از ظرفیتهای خود درآمدزایی و وابستگی به درآمدهای دولت را قطع کنند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، وابستگی شهرداری ها و دهیاری ها به درآمدهای دولتی برای اداره شهرها و روستاها، انجام پروژه ها و ایجاد و تقویت زیرساختهای شهر و روستا را از مواردی برشمرد که باتوجه به محدودیتهای مالی دولت باعث مشکل برای شهرداری ها و دهیاری ها شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مهدی جمالی نژاد که جمعه ۱۳ اردیبهشت در گردهمایی شهرداران و دهیاران استان خراسان شمالی در بجنورد سخن می گفت، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: با ایجاد مشکلات اقتصادی دولت، شهرداری ها و دهیاری ها نیز دچار مشکلات اقتصادی خواهند شد؛ بنابراین شهرداری هاو دهیاری ها باید با اتکا به داشته‌ها و ظرفیت‌های خود درآمدزایی و تولید ثروت نمایند.

وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی کشور باید نگرش شهرداری ها و دهیاری ها و شوراها برای اداره شهرها تغییر کند، گفت: اگر شاهد حل مشکلات برخی شهرها و ورود آنها به عرصه های جدید تولید درآمد و ثروت و شغل هستیم، این امر با کنارگذاشتن روش های قدیمی و سنتی اداره شهرها و توجه به مزیت های رقابتی شهر برای تامین درآمدپایدار و جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه دهیاران و شهرداران نباید آزمون و خطای شهرهای دیگر را تکرار کنند، گفت: با وجود تمامی مشکلات اقتصادی موجود در کشور اما نیازمند نگاه ویژه ای به اداره شهرها و روستاها هستیم.

وی افزود: واژگان بسیاری همچون شهرهای دانش محور، هوشمند، دیجیتال، دوستدار اکوسیستم در حوزه شهری مطرح می شود اما این واژگان یک سری نکات را به ما آموزش می دهد و اینکه اداره شهرها مثل گذشته امکانپذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه راه های تامین درآمدهای جدید در شهرها و روستاها باید کشف شود؛ تصریح کرد: در معرفی بهتر جاذبه های شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی بایستی بیشتر تلاش شود.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: تمام شهرها ظرفیت توسعه را دارند اما نتوانسته ایم آنها را بخوبی احصا کنیم و اگر همچنان عدم تغییر نگاه به اداره شهرها و روستاها و شیوه های سنتی حاکم باشد بدون شک شهرداران و دهیاران موفق نخواهند شد.

جمالی نژاد تصریح کرد: دهیاران و شهرداران باید از تجارب موفق سایر شهرها استفاده کرده و نگاهی جهشی و افق دید وسیع به مسائل داشته باشند و با جذب سرمایه گذار مشکلات را راحت تر حل کنند .

تصاویر مرتبط

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات