نشست مدیریت شهری و روستایی خراسان شمالی/ وزیر کشور: شهرداران و دهیاران نظام مردم سالاری دینی را با عملکرد خود ارتقا دهند

نشست مدیریت شهری و روستایی خراسان شمالی/ وزیر کشور: شهرداران و دهیاران نظام مردم سالاری دینی را با عملکرد خود ارتقا دهند

وزیر کشور در دومین روز از حضور در استان خراسان شمالی در همایش دهیاران و شهرداران این استان که در بجنورد برگزار شد، گفت: شهرداران و دهیاران نظام مردم سالاری دینی و انقلاب را با عملکرد خود ارتقا دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی ضمن بیان مطلب فوق، گفت: رسالت مهم شوراهای اسلامی تنها به ساخت و ساز و راه اندازی کارهای عمومی نیست، بلکه علاوه بر این باید از آرمان ها و شوون مختلف مردم که در گنجینه ارزشمند انقلاب و میراث شهدا و امام راحل متبلور است صیانت کنند.

وی تصریح کرد: دهیاران باید به فکر احیا، تقویت و بهبود شرایط زندگی باشند، اما آنچه که همیشه بدان تاکید داشته ام، این است که هیچ گاه تمرکز خود را در چارچوب امکانات دولتی محدود نکنید.

دکتر رحمانی فضلی افزود: شوراها و دهیاران باید مدام به فکر ایجاد درآمدهای پایدار، افزایش بهره وری، تغییر سیستم و روش های کشاورزی، شیوه های نوین تولیدی و افزایش مهارت ها باشند.

وی اظهار داشت: اگر شوراها و دهیاران به مردم متصل شوند می توانند بودجه ها را صرف تولید و ثروت کنند. در غیر این صورت توسعه محقق نمی شود.

وزیر کشور گفت: دهیاران و شهرداران باید بدانند که امکان مطالبه از قانون بودجه بسیار محدود است اما، نکته مهم این است که دنیا با خلاقیت، ابتکار، نواوری، مشارکت جدی و ایجاد امنیت سرمایه گذاری پیشرفت کرده است.

رحمانی فضلی بیان کرد: همیشه از برگزاری جلسات با دهیاران لذت برده ام زیرا سطح سواد بالایی دارند و نمونه های موفق بسیاری از دهیاران در سطح کشور داریم که با به کارگیری سرمایه های مردم خیلی موفق عمل کرده اند.

دکتر رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به مولفه های مردم سالاری دینی و رویکرد کاملا مردمی انتخابات در جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: کسانی در دنیا، مدعی دموکراسی هستند و بیش از ۲۰۰ سال است که نظام های پارلمانی، حزبی و مطبوعاتی دارند، اما انتخابات آنان برخاسته از مردم نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انتخابات ایران به گونه ای است مردم با منتخبین خود عجین شده اند و این افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: باید قوت ها، موفقیت ها و تلاش های ما در جهت نهادینه کردن نظام مردم سالاری دینی افزایش یابد و استقلال، عزت و شوکت جمهوری اسلامی وابسته به این است که نظام مردم سالاری دینی را چگونه پیش ببریم.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود اساس قدرت در کشور را مبتنی به رای مردم دانست و افزود: همیشه حضور مردم و واگذاری مسئولیت ها به مردم یک جریان تاریخی بزرگی را شکل داده و مهم تر آنکه مردم آگاه و علاقه مند ما با بینش عمیق سیاسی خود انتخابات خوبی را نیز رقم زده اند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات