همایش مدیریت شهری و روستایی خراسان شمالی/ جمالی نژاد: لایحه دهیاری ها و آیین نامه استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها در دولت درحال نهایی شدن است

همایش مدیریت شهری و روستایی خراسان شمالی/ جمالی نژاد: لایحه دهیاری ها و آیین نامه استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها در دولت درحال نهایی شدن است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از نهایی شدن لایحه دهیاری ها در کمیسیون خاص امور کلانشهرهای دولت و مطرح شدن آن در جلسه هیات وزیران در آینده نزدیک خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد که جمعه ۱۳ اردیبهشت در گردهمایی شهرداران و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی در بجنورد که با حضور وزیر کشور برگزا شد، سخن می گفت، همچنین از نهایی شدن آیین نامه استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت: در صورت تصویب این آیین نامه در هیات وزیران بسیاری از مشکلات حوزه استخدامی و افزایش حقوق کارکنان شهرداری ها و نقل و انتقال آنان رفع می شود.

وی خاطر نشان کرد: با ایجاد امنیت شغلی در شهرداری ها و دهیاری ها فرصت خدمتگزاری به مردم در شهر و روستا بیشتر از گذشته خواهد شد .

وی همچنین از پرداخت پاداش آموزش و افزایش فوق العاده عمران به دهیاران در سال جاری خبر داد.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در ادامه با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال گذشته برخی احکام مربوط به حوزه های کاری شهرداری ها و دهیاری های حذف شده بود، افزود: با پی گیری های وزیر محترم کشور و نمایندگان دلسوز مجلس تبصره ۲ ماده ۳۹ دوباره در قانون بودجه سال ۹۸ احیا شد که از این محل در سال جاری حدود چهار هزار میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: نخستین مرحله پرداخت این اعتبارات در پایان اردیبشهت انجام می شود.

جمالی نژاد همچنین یادآور شد: از ابتدای تاسیس دهیاری ها تا کنون بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری های کشور تخصیص یافته است که بیش از ۷۵ درصد این اعتبارات در دوره وزارت آقای دکتر رحمانی فضلی بوده است که نشان دهنده توجه ویژه وی به توسعه روستاها می باشد .

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور همچنین از آمادگی این سازمان برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به پروژه های در آمدزا و اشتغالزای شهرداریها و دهیاریها با هدف تامین درآمد پایدار برای آنها خبر داد.

جمالی نژاد همچنین ازافزایش سهمیه قیر شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت در قانون بودجه سال جاری از ۱۱ درصد به ۱۷ درصد خبر داد.

وی همچنین گفت: اعتباری معادل هزار میلیارد تومان در قانون بودجه امسال به موضوع مدیریت پسماندها اختصاص یافته که با توجه به اینکه مشکل پسماند در بعضی از شهرها مانند تهران، اصفهان و شیراز رفع شده است سایر استانها از جمله خراسان شمالی می توانند از این اعتبار استفاده نمایند.

وی همچنین به افزایش میزان اوراق مشارکت شهرداری ها در قانون بودجه سال ۹۸ اشاره نمود و گفت: در سال جاری مجوز انتشار هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری ها تصویب شده است که این امر بیشتر مختص پروژه های بزرگ عمران شهری است ولی برای انجام پروژه های مشارکتی چند شهرداری هم می توان از انتشار اوراق مشارکت استفاده نمود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات