جذب ۹۵ نیروی جدید در سازمان آتش‌نشانی اراک

جذب ۹۵ نیروی جدید در سازمان آتش‌نشانی اراک

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک گفت: با توجه به دستور وزارت کشور به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها امکان جذب ۹۵ نیروی جدید در آتش‌نشانی اراک فراهم شد.
مسعود آقازیارتی ، با اشاره به صدور مجوز جذب ۴ هزار نیروی انسانی در سازمان‌های آتش‌نشانی کشور و سهم ۱۳۰ نفری استان مرکزی از این تعداد مجوز جذب و استخدام نیرو افزود: سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک درخواست جذب و استخدام ۱۰۰ نیروی انسانی داشته است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه تلاش بر این است که تعدادی از سهمیه ۱۳۰ نفری استان به شهرهای کوچک اختصاص یابد، سهم اراک به ۹۵ نیروی انسانی رسیده است که با نهایی شدن مجوزات لازم و ابلاغ این سهمیه از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استانداری مرکزی پروسه جذب و استخدام انجام خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به بازنشسته شدن تعدادی از نیروهای سازمان در اواخر سال گذشته، ۱۸۰ نیروی ستادی و عملیاتی در سازمان مشغول به خدمات‌رسانی هستند، گفت: پروسه ثبت‌نام، انجام آزمون از طریق سازمان سنجش و یا جهاد دانشگاهی استان مرکزی انجام خواهد گرفت که پس از آن مرحله تست ورزش و مصاحبه انجام می‌گیرد و با احتساب امتیازات استخدام و جذب نیرو صورت می‌پذیرد.
وی پروسه ثبت‌نام، آزمون و مصاحبه و برگزاری دوره‌های آموزشی را حدود ۶ ماه دانست و اضافه کرد: به نظر می‌رسد که تا اواخر تیرماه و یا اواسط مردادماه روند جذب انجام و سپس برای برگزاری دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی می‌شود که نهایتا در نیمه دوم سال این تعداد نیرو وارد کارهای عملیاتی خواهند شد.
آقازیارتی در خصوص تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز سازمان با جذب نیروهای جدید بیان کرد: مسلما تامین و تجهیز آتش‌نشانان شهر اراک توسط شهرداری و با در نظر گرفتن بودجه لازم انجام می‌گیرد، اما با توجه به اینکه قیمت‌ تجهیزات و وسایل مورد نیاز همچون ست تنفسی، تجهیزات حفاظت فردی و لباس عملیات تقریبا روزانه افزایش می‌یابد، به نظر می‌‌رسد اعتباری بین ۵ تا ۶ میلیارد تومان برای تجهیز آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک نیاز است.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات