مبحث انتقال صنایع آلاینده به ۳۰ کیلومتری شهر اراک که از دو سال قبل دار...

مبحث انتقال صنایع آلاینده به ۳۰ کیلومتری شهر اراک که از دو سال قبل دار...

آجرلو عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت : حدود ۶۵۰۰ نفر در اراک به بیماری سرطان دچار هستند که طبق مقاله ای که دکتر طاهر احمدی نوشته بودند، بخش تاثیر گذار بر این بیماری صنایع آلاینده مثل آلومینیوم می باشد که برای انتقال آن به خیر آباد کارهایی صورت پذیرفت که در حال حاضر متوقف شده است .
وی در ادامه اظهار داشت : اعتبار گلوبال ، اعتباری است که شهرهای درگیر با صنایع آلاینده از آن استفاده می کنند، ولی شهر اراک هنوز از این بخش استفاده ای نکرده است و امیدواریم مسوولین مرتبط برای دریافت این اعتبار تلاش خود را مضاعف نمایند .
آجرلو همچنین از اعتراض خود به نحوه پخش گوشت گرم ۳۹ هزار تومانی در صف های طولانی اشاره کرد و افزود: باید دید چقدر تلاش شده که این گوشت ها به دست همشهریان برسد و در این بین چقدر کم کاری شده که این نوع رساندن اقلام مورد نیاز مردم به دستشان ناعادلانه می باشد.
وی در ادامه به دفاتر شرکت ها و صنایع بزرگ شهر اراک که در تهران مستقر می باشند اشاره کرد و افزود: دفترهای مرکزی شرکت ها و صنایع بزرگ شهر اراک مثل آلومینیوم ، هپکو ، آذرآب همگی در تهران می باشند و به دنبال آن این شرکت ها حساب هایشان را نیز در تهران راه اندازی کرده اند که برای انتقال این دفاتر به اراک باید دید اداره صنایع ، معادن و تجارت چه تدابیری را اتخاذ خواهد کرد.
آجرلو در پایان به معدن شمس آباد اشاره داشت و گفت: برای این معدن قرار بود جاده ای احداث گردد چرا که ماشین های سنگین آسیب جدی به جاده فعلی وارد کرده اند و عوارض آن برای شهرداری اراک دردسر ایجاد کرده و هزینه های زیادی را به وجود آورده که امیدواریم به زودی جاده جدید احداث گردد و خطرات احتمالی برای خودروهای سبک در رفت و آمد مرتفع گردد. :
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات