گرامیداشت هفته معلم در صحن شورای اسلامی کلانشهر اراک

گرامیداشت هفته معلم در صحن شورای اسلامی کلانشهر اراک

صحن رسمی شورای اسلامی بعدازظهر شنبه ۱۴اردیبهشت ماه با حضور ریاست و اعضای شورای شهر، شهردار کلانشهر اراک، مدیر اداره حقوقی شهرداری ،رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی تشکیل جلسه داد.
در ابتدای جلسه کاوه فلک افلاکی رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک، ضمن بزرگداشت هفته معلم اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مهمانی خدا، ماه مبارک رمضان، را گرامی می داریم و امیدوار هستیم که توفیق خدمت به خلق را در این ماه بیش از پیش داشته باشیم.
کاوه فلک افلاکی عنوان کرد: شهرداری‌های کلان‌شهرها به لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش‌افزوده اعتراض داشتند چراکه در صورت تصویب این لایحه به‌ صراحت اختیار شوراها در حد اطلاع‌رسانی کاهش می‌یابد.
وی افزود : لایحه مدیریت شهری در دست اقدام است تا مدیریت محلی را بیشتر در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد، همچنین لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده پس از اصلاح در کمیسیون اقتصادی مجلس در مسیر کاهش اختیارات و منابع شهرداری‌ها و حوزه مدیریت شهری درحرکت است .
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک تصریح کرد: تسری کلمه مالیات به عوارض این اختیار را به دولت می دهد که وجوه کسب شده در حوزه محلی را به عنوان مالیات، دستخوش تغییر کند این در حالی است که طبق قانون، عوارض محلی در اختیار شوراها قرار می گیرد و در صورت تصویب این لایحه اختیار شوراها کاهش پیدا میکند .
فلک افلاکی بیان کرد: با این روند نقش دیپلماسی شهری از جایگاه واضع و تنظیم‌کننده عوارض محلی به سطح اطلاع‌رسانی کاهش یافته است .
رییس شورای اسلامی کلان شهر اراک ادامه داد: در این خصوص از نمایندگان مجلس درخواست داریم در راستای تثبیت نقش شوراهای اسلامی با تصویب این طرح مخالفت کنند سورانه رییس کمیسون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک ،در نطق پیش از دستور جلسه ضمن قدردانی از اقدامات اخیر مهندس شفیعی شهردار کلانشهر اراک در خصوص حذف موانع و سرعت گیرهای سطح شهرهمچنین لکه گیری آسفالت در سطح شهر، اظهار داشت: از مجموعه شهرداری درخواست می شود نسبت به اصلاح میخ های به جا مانده از برداشتن سرعت گیرها اقدام نمایند همچنین در ارتباط با افزایش فضای سبز و ایجاد بوستان در کوی امام علی(ع) که جمعیتی بیش از ۶۰ هزار نفر در آن سکونت دارند وهمچنین رفع بلاتکلیفی این محله در منطقه بندی شهری، تعیین تکلیف ساختمان شهرداری در منطقه سه، مرتفع نمودن فاصله دو محله سنجان و فیجان، تکمیل بلوار الغدیر،ساماندهی و بهبود منظر شهری در ورودی شهر از سمت جاده بروجرد، اقدام نمایند .
سورانه افزود: معتمدان و ساکنان محله شهر صنعتی اراک که جمعیتی بیش از ۲۵ هزار سکنه دارد نیز خواسته‌هایی از قبیل نصب پل روگذر عابر پیاده در ورودی شهرصنعتی و ایجاد امنیت تردد روزانه دارند ، ترمیم پیاده‌روها و خیابان‌های آن محل سال‌هاست که مغفول مانده و بعلاوه اقدام عاجل برای رفع مزاحمت سگ‌های رها شده و احیانا ناقل بیماری در سطح شهر و... صورت پذیرد.
وی افزود:شهروندان اقدامات مثبت در حوزه مدیریت شهری را رصد می کنند و قدردان زحمات مجموعه شهرداری هستند و تنها با مشارکت همگان است که می توان شهری زیبا و آرام را ساخت.
سورانه بیان کرد: دولت پیشنهاد کرده که عنوان عوارض در قانون شوراها به مالیات تغییر کند و پیامد آن درآمد شهرداری ها با عنوان مالیات و نه عوارض به خزانه دولت واریز شود و از اختیار شوراها خارج شود.مگر مردم کم مالیات می دهند که حالا عوارض ساخت و سازی که باید صرف آبادانی و بهسازی محل سکونت آنها در شهر یا روستای خودشان شود و تصمیم گیری درباره دخل و خرج آن را به منتخبان و معتمدان محلی سپرده اند را به اسم مالیات مضاعف به خزانه دولت روانه کنند. آیا به راستی شوراها این چنین به جایگاه واقعی خود می رسند؟

در ادامه فدایی رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر اراک، با اشاره به این که هرگونه تبدیل و تغییر و برداشت از تالاب میقان با قانون مغایرت دارد اظهار داشت: تالاب میقان معدن نیست و می بایست با همان اکوسیستمی که بوده حفظ شود ، لذا در طرح توسعه تالاب تجدید نظر صورت گیرد.
حاجی پور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، در صحن رسمی شورای اسلامی در خصوص شرکت املاح معدنی ایران گفت: مجوز فعالیت این شرکت درسال ۱۳۷۸ به صورت قانونی صادر شده و میزان برداشت این شرکت نیز به تصویب شورای عالی معادن رسیده است.
وی ادامه داد: هر نوع اقدام و فعالیت در محدوده تالاب میقان با نظر قطعی اداره کل حفاظت محیط زیست انجام می شود و دپو باطله های شرکت املاح نیز بر همین اساس انجام شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: شرکت املاح معدنی تامین کننده مواد اولیه بیشتر تولیدکنندگان مواد شوینده کشور است و حیات صنایع پایین دستی بسیاری به فعالیت عملکرد این واحد معدنی دارد.

مهندس شفیعی شهردار کلانشهر اراک ، ضمن اشاره به برگزاری فراخوان عمومی در خصوص اجرای پروژه احیا بافت فرسوده شهید فردین پور اظهارداشت: شرکت سرمایه گذاری پارس مسکن الوند جهت بازسازی ۴بلوک مسکونی و یک بلوک تجاری اداری در این محله در نظر گرفته شده و مطمئن هستیم که اجرای این طرح با اعلام آمادگی بانک مرکزی و بانک شهر در جبران ضررهای اخیر مجموعه شهرداری بسیار موثر خواهد بود.
مهندس شفیعی در ارتباط با ساماندهی باغ های سطح شهر اراک، عنوان کرد: تشکیل کارگروه و کمیته تصمیم گیری در خصوص باغ های سطح کلانشهر اراک در نظر گرفته شده تا متناسب با شرایط بهترین تصمیم اتخاذ شود و با تهاتر ،تملک، رسیدگی و آبیاری باغ ها ساماندهی این ریه های تنفسی صورت پذیرد.
شهردارکلانشهر اراک در خصوص ساماندهی خطوط تاکسی در سطح شهر بیان نمود: در مبحث مهندسی ترافیک مسائل فنی از جمله ایجاد ایستگاه ، خطوط و... بر عهده مجموعه شهرداری است و اعمال قوانین ترافیکی با پلیس راهور و در نهایت اشاعه فرهنگ ترافیکی و حقوق شهروندان و رانندگان تاکسی با همکاری صدا و سیما صورت می پذیرد ،لذا درخواست می شود با برگزاری جلسه به همراه متولیان در این خصوص ساماندهی بیشتر در دستور کار قرار گیرد.
در این جلسه افزایش نرخ ۲۰درصدی کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ و نام گذاری خیابان بوعلی سینا به جای خیابان اتحاد واقع در بلوارقدس همچنین نام گذاری میدان بی نام واقع در سه راه قدس به نام میدان فرش،تغییر نام معبر پیروزی به نام دکتر مصدق واقع در حدفاصل میدان سرداران تا میدان ولی عصر(ع) مصوب شد، همچنین دو عضو شورای اسلامی طوفان محمدی و مرتضی سورانه به عنوان نماینده شورای شهر در طرح شهر دوستدار کودک انتخاب شدند.
گفتنی است در این جلسه مهندس شفیعی شهردارکلانشهر اراک ضمن گرامیداشت هفته مقام والای معلم از اعضای شورای اسلامی با اهدای لوح تقدیر و کتاب تشکر و قدردانی نمود.


:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات