با تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده، نقش شوراها از نظارتی به تشریفاتی...

با تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده، نقش شوراها از نظارتی به تشریفاتی...

فرزانه رحمتی دبیر و عضو هیات رییسه شورای اسلامی کلانشهر اراک در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده که توسط کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده، گفت: لایحه ارسالی دولت به مجلس حاوی این پیام است، که نقش شوراها به عنوان عالی ترین نهاد ناظر بر نهاد عمومی شهرداری، در حد یک نهاد تشریفاتی تنزل خواهد یافت.
وی افزود: از آنجا که در این لایحه دست اندازی دولت به بخش مهمی از درآمد شهرداری ها درخواست شده است، پیش بینی می شود در آینده اداره شهرداری ها با معضلات متعددی روبرو شود.
رحمتی خاطر نشان کرد: کاهش ۶۰ درصدی درآمد شهرداری ها از عواقب تصویب این لایحه می باشد، لذا از نمایندگان مجلس تقاضا داریم با دقت بیشتر به بررسی و تصویب این لایحه پرداخته و نهایتا توقع شوراهای اسلامی شهر، مبنی بر عدم تصویب این لایحه بحران زا می باشد.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی کلانشهر اراک، در ادامه گفت: یکی از آسیب های لایحه مالیات بر ارزش افزوده، حذف وضع عوارض از اختیارات شوراها و انتقال آن به دولت می باشد و این در حالی است که وضع عوارض در شهرهای مختلف تابع شرایط محلی است و دولت نمی تواند یک نسخه واحد در پایان هر سال برای کلیه شهرها بپیچد.
وی افزود: یکی دیگر از ایرادات این لایحه، محروم نمودن شهرداری از دریافت عوارض آلایندگی خودروها و صنایع است، که برای شهرهای صنعتی همچون کلانشهر اراک تبعات بسیار بدی خواهد داشت.
فرزانه رحمتی در پایان تصریح کرد: چنانچه این لایحه در مجلس تصویب شود ،نظام اقتصاد مدیریت شهری را به شدت دچار چالش کرده و با از بین بردن نظام مشارکت عمومی و ایجاد تمرکز گرایی دولتی عملا فلسفه حضور شوراها در قانون اساسی را نقض و در نهایت نقش شوراها را به عنوان نهادهای ناظر و پاسخگو به نهادی تشریفاتی تقلیل خواهد داد.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات