به دنبال شفاف کردن قانون در بحث حرائم روستاها و شهرها بین...

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: هدف از سفر به گلستان، کمک کردن به دستگاه های اجرایی است تا حل مشکلات مردم در زمینه بازسازی منازل مسکونی و زمین های کشاورزی و همچنین زیرساخت های استان تسریع شود..

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، دکتر محمدرضا رضایی اظهار کرد: در شرایط کنونی در حال آسیب شناسی رخداد سیل اخیر که برای بسیاری از استان های کشور رخ داده است، هستیم و هم اینکه آیا با قوانین موجود امکان پیشگیری از اتفاقات این سیلاب ها را داشتیم یا خیر.
وی افزود: همچنین به دنبال پیگیری و بررسی این موضوع هستیم که آیا شرایط ما به لحاظ اختیارات قانونی در وزارت خانه های کشور، نیرو و یا سازمان شهرداری ها، به گونه ای بود که این خسارات به حداقل برسد ؟ در حال حاضر در قالب  آیین نامه داخلی مجلس در حال تهیه این گزارش هستیم که هفته آینده در مجلس ارائه می گردد.
وی بیان کرد: تلاش داریم در بازسازی هایی منازل مردم، این بازسازی ها در حرایم رودخانه ها نباشد و منازل باکیفیت خوب ساخته شود . در بحث راه ها وجاده ها  نیز در ساخت  آن کیفیت رعایت شود. وهمچنین به دنبال این موضوع هستیم که این سیل ها در سال های آینده با این حجم باران ، تکرار نشود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه بیان کرد: ما به دنبال این هستیم وزارت نیرو و وزارت کشور بدانند چه اختیاراتی دارند. در بحث حرائم روستاها وشهرها، بین وزارت نیرو و کشور اختلافاتی  است که ما در مجلس تلاش داریم این قوانین شفاف شود تا هر کس وظایف خود را بداند و بر اساس آن عمل کند.
دکتر رضایی افزود: باید وضع مدیریت بحران از وضعیت کنونی ارتقاء پیدا کند تا بتوان در مدیریت بحران به صورت واحد عمل شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات