برگزاری بزرگترین همایش مهندسان معمار در یزد

برگزاری بزرگترین همایش مهندسان معمار در یزد

به دعوت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و با همکاری موثر انجمن صنفی مهندسان معمار استان یزد همایش بزرگ " مهندسان معمار پیشکسوت، درس ها و تجربه ها " در محل هتل صفائیه یزد برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در آغاز مراسم مهندس چنگیزی عضو هیئت مدیره سازمان به عنوان مجری برنامه خیر مقدم گفت و سپس دکتر سالاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به ایراد سخن پرداخت .
وی در سخنان خود با اشاره به این که عموم مهندسین قشر باهوش و با استعداد جامعه هستند ابراز امیدواری کرد سازمان نظام مهندسی ساختمان بتواند به نحو موثر پاسخگوی این ذوق و استعداد و علاقه باشد.
رییس سازمان در در ادامه با اشاره به اینکه یک ساختمان با صد متر مربع زیربنا می تواند برای ۱۴۴ نفر در سال اشتغال ایجاد کند، اضافه کرد معماران و مهندسان نقش مهمی در اعتلای جامعه دارند و به جاست که مهندس و معمار به شکل حرفه ای عمل کند و توقع و انتظار جامعه را برای اعتماد به مهندسان براورده سازد دکتر سالاری در ادامه با اشاره به این که کسی که پول می دهد نیازمند کالای استاندارد و دارای گارانتی است گفت :سازندگان ساختمان و به ویژه معماران نیز باید در کار خود به آرامش و ایمنی بهره بردار توجه ویژه داشته باشند .
رییس سازمان سپس به صنعت ساخت و ساز در سطح جهان اشاره کرد و گفت امروزه در دنیای پیشرفته شاهد احداث ساختمان های هوشمند و سبز از نسل ششم ساختمان ها هستیم که با انرژی نزدیک به صفر در خدمت بهره‌برداران هستند اما در ایران حدود ۳ نسل از نظر ساختمان سازی عقب هستیم و این وظیفه مهندسان و به ویژه معماران است که با حرفه ای گری و در زمان کوتاه بتوانند این نقیصه را جبران کنند.
دکتر سالاری افزود : امروز هزینه مصالح و دستمزد گران است و باید ساختمان ها سریع و با آرامش و اطمینان ساخته شوند تا جبران این هزینه را بنمایند.
وی در همین ارتباط از ضرورت کوتاه ساختن دست سودجویان در صنعت ساختمان سخن گفت و اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان درصدد است و وظیفه دارد سازندگان را توانمند کند تا نقش بهتری در ساخت و ساز داشته باشد .
وی در همین ارتباط و به عنوان یک راه حل به تشریح اکوسیستم توسعه خدمات مهندسی با رویکرد توجه به نقش و جایگاه معماری پرداخت و لزوم نقش‌آفرینی صحیح اعضای مختلف را در چارچوب کلی اکوسیستم نوآوری بیان داشت.
اضافه می کنم در حاشیه این همایش که فردا نیز ادامه دارد نمایشگاه بزرگی از مصالح و فرآورده ها و خدمات حوزه صنعت ساختمان دایر شده که مورد استقبال چشمگیر شرکت کنندگان در همایش قرار گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات