مراسم افتتاحیه‌ طرح داناب در شهرستان شبستر برگزار شد

آیین گشایش طرح نجات دانش‌آموزی آب (داناب)، با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی در هنرستان دخترانه‌ بیاضیان بنیس از توابع شهرستان شبستر آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، مهندس محمد محمدی نماینده‌ مجری طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، در این آیین گشایش با اشاره به وضعیت بارندگی استان گفت: میزان بارش طی سال آبی اخیر وضعیت بسیار مناسبی داشته و میزان بارندگی استان نیز نسبت به درازمدت از افزایش ۳۲ درصدی برخوردار است.

مهندس محمدی همچنین از افزایش آب دریاچه‌ ارومیه طی ماه های اخیر خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تداوم بارش‌ها و اقدامات ستاد احیای دریاچه‌ ارومیه و طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی، شاهد احیای تدریجی این دریاچه باشیم.

وی تغییرات اقلیمی و برداشت و مصرف بی‌رویه‌ آب در حوضه‌ آبریز دریاچه‌ ارومیه را دو عامل اصلی خشکی دریاچه دانست.

نماینده‌ مجری طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی همچنین برگزاری طرح داناب را گامی بزرگ در راستای مدیریت درست منابع آب و ارتقای آگاهی‌های عمومی عنوان کرد و یادآور شد: طرح داناب با هدف‌گیری و آموزش جامعه‌ دانش‌آموزان، می‌تواند فرهنگ‌سازی مصرف آب را برای آیندگان نهادینه کند.

وی تصریح کرد: طرح داناب طی سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در کلاس دوم مقطع دوم دبیرستان در سه دشت پایلوت استان و در دو شهرستان شبستر و مرند اجرا می‌شود.

گفتنی است رئیس آموزش و پرورش شهرستان شبستر، معاون فرماندار شبستر و بخشدار مرکزی شبستر نیز در این آیین به سخنرانی پرداختند.

در این آیین، پرسشنامه‌های پیش‌آزمون در بین دانش‌آموزان کلاس دوم مقطع دوم دبیرستان توزیع و در پایان مراسم جمع‌آوری شد. همچنین مسابقه‌ای در راستای طرح داناب برگزار و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات