۱۴۰ میلیارد ریال هزینه نگهداری تاسیسات آبرسانی روستاهای استان گلستان در سال ۹۷

۱۴۰ میلیارد ریال هزینه نگهداری تاسیسات آبرسانی روستاهای استان گلستان در سال ۹۷

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "بهزاد هرمزی" با اعلام خبر فوق افزود: در این مدت بیش از ۹ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال مرمت شده است.
وی رفع نواقص شبکه، خط انتقال و انشعاب‌ها را ۱۳ هزار و ۴۶۷ مورد اعلام کرد و گفت: در این بخش افزون بر ۱۱ میلیارد ریال هزینه شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان با بیان اینکه در سال گذشته ۴۹۳ مورد تابلوی برق تعمیر و تعویض شده، اضافه کرد: هزینه تعمیر و تعویض تابلوهای برق حدود ۱۴ میلیارد ریال بوده است.
وی ادامه داد: در این مدت ۱۲۸ دستگاه شناور تعمیر و تعویض شد که معادل ۱۹ میلیارد و ۱۴۹ میلیون ریال هزینه دربر داشت.
هرمزی با اشاره به تعمیر و تعویض هشت دستگاه پمپ سطحی، افزود: ساخت و مرمت حوضچه و موتورخانه، نصب کنتور حجمی، تعمیر یا تعویض و مرئی‌سازی شیرآلات از دیگر اقدامات این شرکت در سال گذشته بوده است.
وی ضمن یادآوری لایروبی و لوله‌گذاری ۱۷ حلقه چاه، گفت: این لایروبی و لوله‌گذاری ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان با تاکید بر ارائه آب شرب سالم و بهداشتی به روستائیان افزود: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۵۹ مورد آزمون میکروبی، ۷۸۵ هزار و ۴۲۹ مورد آزمون کلرسنجی و ۱۳ هزار و ۸۰۰ مورد آزمون کدورت برای اطمینان از سلامت آب شرب انجام شده که خوشبختانه نتیجه مورد رضایت بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ کیلوگرم کلر مایع و حدود ۳۸ کیلوگرم پرکلرین در این مدت مصرف شده است.
هرمزی در خاتمه ضمن یادآوری این نکته که شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ۸۰۵ روستا را تحت پوشش دارد، افزود: تعداد ۲۲۸ هزار و ۶۳۱ مشترک با ۸۰۱ هزار و ۷۴۰ نفر جمعیت از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات