نهمین قسمت برنامه رادیوئی پرتو با موضوع آلودگی های نوری

نهمین قسمت برنامه رادیوئی پرتو با موضوع آلودگی های نوری

از صدای مرکز سمنان پخش شد؛

نهمین قسمت برنامه رادیوئی پرتو با موضوع آلودگی های نوری

در نهمین قسمت برنامه رادیوئی پرتو که از صدای مرکز سمنان پخش شد؛ در خصوص آلودگی های نوری مطالب آموزشی ارائه گردید .

مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان با بیان این که نورهای اضافی و مزاحم که توسط انسان به وجود می آیند آلودگی های نوری محسوب می شود گفت: طراحی و اجرای نامناسب یک سیستم روشنائی نه تنها باعث اتلاف انرژی می شود بلکه در محیط زندگی انسان و طبیعت اثرات مخربی دارد .

سید بهروز کسائیان بیان داشت: عوارض آلودگی های نوری شامل؛ اثرات مخرب آلودگی ها برروی انسان، از دست رفتن طبیعت آسمان شب و اتلاف برق می باشد .

وی افزود: عدم استفاده از حسگرهای حضور و سایر ابزارهای کنترلی، طراحی نامناسب روشنائی با در نظر گرفتن نور بیش از حد مورد نیاز، انتخاب نادرست تجهیزات و نصب چراغ هایی که نور را به هدف هدایت نمی کند، اجرای نادرست روشنائی و عدم آموزش کافی  ساکنان ساختمان ها در مورد استفاده بهینه از سیستم های روشنائی، از جمله عوامل نورهای اضافی به شمار می روند .

خاطرنشان می سازد: بخش نمایشی " آقا و خانم پیک" با موضوع رعایت ایمنی در لوازم برقی در قالب میان پرده ای با بازیگری عوامل صدای مرکز سمنان به روی آنتن رفت .

لازم به ذکر است: گزیده اخبار صنعت توزیع برق استان توسط "ریحانه عامری" از کارشناسان این شرکت اطلاع رسانی و همچنین "داوود رهبر" با ارسال متنی با مضمون "برق سرمایه ملی ماست که باید در حفظ آن کوشا باشیم"به عنوان برگزیده مسابقه زیباترین جمله پیرامون مدیریت بهینه مصرف برق معرفی گردید .

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یک شرکت در شهر سمنان می باشد

      نظرات