جلسه شهردار اهواز در بانک مرکزی

جلسه شهردار اهواز در بانک مرکزی

شهردار اهواز در خصوص جلسه شهرداران کلانشهرها با قائم مقام بانک مرکزی توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش سایت شهرداری اهواز، منصور کتانباف از صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان جهت پروژه قطار شهری اهواز، در روزهای پایانی سال ۹۷ خبر داد و گفت: مجوزهای لازم اخذ شده و بزودی پس از پایان فرآیندها این اوراق در بازار ثانویه بورس به فروش میرسد.
شهردار اهواز ادامه داد: همچنین برای پروژه قطار شهری برای سال ۹۸ درخواست ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت  کرده ایم که البته احتمالا با توجه به محدودیتهای وزارت کشور، با بخشی از این مبلغ موافقت خواهد شد و در حال حاضر مشغول آماده کردن لایحه و ارسال به شورای اسلامی شهر جهت اخذ مجوز هستیم که در صورت تصویب شورای اسلامی شهر، امیدواریم با موافقت و همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی بتوانیم از این ظرفیت برای پیشبرد پروژه قطار شهری اهواز بهره ببریم.
وی با اشاره به جلسه روز دوشنبه در بانک مرکزی گفت: در این جلسه که با حضور دکتر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی دکتر میرمحمدصادقی مدیر دایره اعتبارات این بانک، تعدادی از شهرداران کلانشهرها، شاهین زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اهواز و سایر مدیران عامل سازمانهای حمل و نقل ریلی کشور و مدیران ستادی سازمان شهرداریهای کشور تشکیل شد، موضوعاتی همچون موضوع پیگیری اوراق مشارکت ۹۷، رفع موانع و تسریع در تحصیل اوراق مشارکت سال ۹۸ جهت طرحهای بازآفرینی شهری، حمل و نقل عمومی و قطار شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کتانباف توضیح داد: در سال های گذشته فرآیند ابلاغ  مجوز انتشار اوراق مشارکت دیر انجام می شد و این امر باعث می شد که اکثر شهرداری ها نتوانند از این تسهیلات بهره برداری کنند. بنابراین مقرر شد فرآیند ابلاغ از سوی بانک مرکزی در سال جاری حداکثر تا شهریور ماه انجام شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات